Tack Marine!

Jag fick svar till sist ändå när jag gnällde lite om mitt avstånd :)

Samma svar som du :)

Listar frågor och svar nedan ifall det hjälper någon annan. Mina frågor:

1. Hur många ventiler (Hunter Magnetventil PGV 25R) får man plats med i ventilbrunnen.
2. Finns några fästen för ventiler i lådan.
3. Finns fästen för kopplingsplint/inkommande kablage för el (24v ac)?
4. Finns/behövs några gummitätningar där inkommande vattenmatning kommer samt utgående (till slingorna)?
5. Kort sagt vad behövs för att den ska bli komplett?
6. Passar en 25mm pem slang i Hunter Magnetventil PGV 25R 1"?

Svaren:
1 1st max 2
2 Nej
3 Nej
4 Nej, inget behov
5
6 Ja men man behöver 2 st 8325 / ventil om man vill komma in rakt och gå ut rakt

Jag lurar på att köra på Toro från en lokal firma och låta dem göra installationen även om det vore oerhört kul att rodda ihop det hela själv, men jag har så mycket annat som måste göras också. Styrningen kommer jag peta ihop själv dock vilket för mig är nog det roligaste :)
 
https://www.hunterindustries.com/en-metric/irrigation-product/valves/pgv
Skulle tro att det är samma burk, ser ut att kanske kunna gå med tre ventiler, men det blir tight.
När jag tänker efter tror jag dock förgreningen kommer göra att de hamnar för brett mellan varandra. (Kan mäta där hemma ikväll)
Irrigationsventiler och rördelar monterade i ett grått hörn med betongytor och synliga jorddelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det finns ju större lådor, bara inte på rinkaby.
Låter inte helt fel med en lokal leverantör, blir lite enklare att komplettera (är nog uppe i 6-7besök på rinkaby nu för vårt trädgårdsvattenprojekt).
 
  • Gilla
Todde Rask
  • Laddar…
Det blir ca 95mm c-c mellan kopplingarna för den som undrar :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.