nikasp
Toppen, det sitter lite fult och konstigt till ovan utslagsbacken och andra också uppåt väggarna till vänster i bild. Blir renovering om några år först. Från -97 därav den härliga tapeten.

Kanske ska be elektrikern sätta två uttag i alla fall bakom tvättpelaren.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


mnils skrev:
Ja alla konsumentmaskiner är 220V med vanlig stickkontakt idag. Har du en trefasgrupp dragen till tvättstugan så kan du sätta tre vanliga uttag (ett på var fas) så kan du köra tre 10A maskiner samtidigt utan att riskera att propparna går.
 
Redigerat:
Nu har du redan köpt men för andra som funderar så kan jag bara rekomendera att köpa med tvätt/ sköljmedelsdosering, det bästa som hänt på sista tiden. Bara fylla upp och sen sköter maskin resten.
 
  • Gilla
varmkorv
  • Laddar…
nikasp
Jag har inte hunnit så tack för input!

Stefan N skrev:
Nu har du redan köpt men för andra som funderar så kan jag bara rekomendera att köpa med tvätt/ sköljmedelsdosering, det bästa som hänt på sista tiden. Bara fylla upp och sen sköter maskin resten.
 
Vi har Miele W5965 (TM) & T8967WP (TT), vi är väldigt nöjda med dom, om man sitter i köket ovanför tvättstugan så kan man ana när TM centrifugerar, det hörs mer av vattenledningarna när maskinen tar vatten än när den centrifugerar.

Dom kostade ca 15-20kkr/st för fyra år sedan, om jag mins rätt.

Tumlaren är av värmepumpstyp så den är ganska energisnål och det blir mindre spillvärmen till rummet den står i.
 
Tyvärr är det mycket skitdelar i dagens vitvaror. Vi hade en Siemens IQ10 tvättmaskin, som var 2,5 år i maj då lagren till trumman gav upp. Jag hittade lager från Polen och Turkiet när jag skruvade i sär den. Det var förresten mer högg och slog eftersom den inte var avsedd att öppna. Trummans två omslutande plastdelar var ihoplimmade!
Fick rådet i Hemma-butiken att köpa Huskvarna-prylar, för deras kvalite är jämnare. Köp hur som helst bara vitvaror med 5 års garanti, för väldigt många krånglar på de åren. Jag har genom åren bytt kol i motorer, så köp bara TM med kolborsfri motor!
 
M
thcarl skrev:
Tyvärr är det mycket skitdelar i dagens vitvaror. Vi hade en Siemens IQ10 tvättmaskin, som var 2,5 år i maj då lagren till trumman gav upp. Jag hittade lager från Polen och Turkiet när jag skruvade i sär den. Det var förresten mer högg och slog eftersom den inte var avsedd att öppna. Trummans två omslutande plastdelar var ihoplimmade!
Fick rådet i Hemma-butiken att köpa Huskvarna-prylar, för deras kvalite är jämnare. Köp hur som helst bara vitvaror med 5 års garanti, för väldigt många krånglar på de åren. Jag har genom åren bytt kol i motorer, så köp bara TM med kolborsfri motor!
Om inte jag minns fel - så är deras trummor kapslade, dvs man byter inte lager utan man byter hela trumman. Men det är klart det går med lite våld också :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.