Tackar, skall genast ge mig in i den infodjungeln!
 
Gjöt i helgen och det gick ändå bra får jag säga. En lite mindre puckel blev det som jag får slipa bort. Lämnade dock en centimeter upp till golvbrunnen och gjorde bara ett grovfall som jag sedan tänkt spackla upp.

Jag tror dock det hade varit bra med ett tunt lager flytspackel i övriga badrummet innan plattsättnigen, för att jämna ut små ojämnheter. Någon som har något tips på hur man får tillväga? En väldigt bred spackelspade eller kan man använda en bräda för att få golvet helt jämnt?
Vilken produkt skall man använda? Blir ett väldigt tunt lager
 
Tjena! Vad kul att få höra hur det gått!
Ska du lägga flytspackel ska du skaffa en bred (ca 40cm) tandad spackelspade. Varför tandad? Jo, en vanlig spade flyttar runt spacklet hit och dit. Det är svårt att se om det blir jämnt.
En tandad spade ger dig bättre koll på tjockleken så tänderna ger små ränder (som flyter ihop). Beroende på hur mycket du vinklar spaden skyfflar du runt olika mycket spackel. Testa gärna med båda och ge dina synpunkter!

Gjöt du i två etapper?

/Niklas
 
Det vart så bra konsistens på betongen så det gick att gjuta allt i ett svep. Men som sagt så lämnade jag så jag får spackla upp ett bra fall just runt golvbrunnen. Låter det torka till hösten nu innan jag ger mig påt igen, blir altanprojekt härnäst!;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.