"Inte helt hundra" är väl en total underdrift. Du betalar inte ett öre till någon utan faktura och kontrollerar att pengarna verkligen går till företaget i fråga.
 
andersmc skrev:
"Inte helt hundra" är väl en total underdrift. Du betalar inte ett öre till någon utan faktura och kontrollerar att pengarna verkligen går till företaget i fråga.
Nej det var så jag kände också så jag ringde till servicechefen i Polen och han meddelade att det går jättebra att betala kontant till killarna, kvittot kommer en vecka senare när de har fått in papprena med all information för ROT-avdraget.

70% är ju redan betalt och det gjorde jag till deras bankkonto när fönstren levererats. Resterande 30% ska betalas när monteringen är klar.
 
Kvittot efter en vecka! Du kan ju komma med motförslag att du får kvittot nu, så får de pengarna inom en vecka. Då hör de kanske själva hur idiotiskt det låter.
 
Hej, hur har de gått? Är också sugen att anställa tk-gruppen

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
 
Hej!
Jag är i det stora hela mycket nöjd med monteringen som TK-gruppen skötte. Killarna jobbade snabbt och effektivt och såvitt jag kan bedöma noggrannt och skickligt (till skillnad från en del svenska hantverkare som jag tyvärr anlitat tidigare).

Nu när det har varit rejält kallt några veckor har vi märkt varför u-värdet på hela konstruktionen är sämre än för själva glaset. Det är tydligen likadant för alla fönster (alla tillverkare), även för dessa. Karmarna och bågarna blir nämligen kalla när det är riktigt kallt ute. De är helt enkelt inte särskilt väl isolerade, bara tom plast och metall med luftspalter, inte argongas som det är mellan glasen. Så karmarna och bågarna är den svaga punken ur värmesynpunkt. Men det är väl inget att göra åt, om man inte beställer fönster med passivstandard möjligen, de har tjockare karmar och borde vara bättre. Men dragigt är det inte, som det var med de gamla fönstren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.