Du ska iaf definitivt inte ha plastfärg på den väggen :)
Men ja du har nog lite problem med att det kommer fukt/vatten genom väggen, men med tanke på var det kommer ifrån ser det ut som att om det är nergrävt så har du problem med ytvatten alternativt om det är ovan mark så är det taket...
Jag gissar på nedgrävt och problem med avrinning och dränering...
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
P psau skrev:
Du ska iaf definitivt inte ha plastfärg på den väggen :)
Men ja du har nog lite problem med att det kommer fukt/vatten genom väggen, men med tanke på var det kommer ifrån ser det ut som att om det är nergrävt så har du problem med ytvatten alternativt om det är ovan mark så är det taket...
Jag gissar på nedgrävt och problem med avrinning och dränering...
Det är ovan mark, och jag har möjligen hittat problemet. Vet inte om man kan kalla det takstolar, men reglarna som håller uppe taket sticker ut en bit utanför garaget. Och sen är det inbyggt med panel (inte min design). Iaf är det helt otätt mellan ”takstolar” och vägg (cm stora springor).

Annars är det vatten som tränger in genom tegelfogarna. Är bara enradigt murat
Tegelvägg, takfot, skymtar trädgård, mulen himmel, hörn av byggnad, takpannor skymtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G Galten skrev:
Det är ovan mark, och jag har möjligen hittat problemet. Vet inte om man kan kalla det takstolar, men reglarna som håller uppe taket sticker ut en bit utanför garaget. Och sen är det inbyggt med panel (inte min design). Iaf är det helt otätt mellan ”takstolar” och vägg (cm stora springor).

Annars är det vatten som tränger in genom tegelfogarna. Är bara enradigt murat
[bild]
Problemet är tyvärr tudelat, den mesta fukten verkar gå rätt igenom väggen. En mindre del kommer via ett hål vid takstolen

Vad tror ni om att impregnera ytterväggen på något sätt? Skall såklart fixa hålet också.
 
Tänkte prova denna produkten på utsidan av garaget

Skärmdump från Amazon.se som visar en produkt för skyddande impregnering (Sikagard-703W) för byggmaterial som tegel och fasader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.