Charlie skrev:
Härligt att få vara på den vinnande sidan  ;D ;D

Tråden kommer säkert inte att försvinna. Om ett par veckor kommer säkert nån att be dig lägga in foton på slutresultatet, en komplett byggbeskrivning, mm Varvid du får dåligt samvete för att bygget inte ens är påbörjat pga allt annat man försköer hinna med  ;)
;) ;D Du anar inte hur nära sanningen du är..
 
Jag vill oxå tycka till! Målade träpelare är en självklarhet att du ska ha. Vinner man något eller?!
 
ulan skrev:
Jag vill oxå tycka till! Målade träpelare är en självklarhet att du ska ha. Vinner man något eller?!
Ja visst vinner man något.. Vänta ska Du få se! ;)
 
MatildaSofia skrev:
Ja visst vinner man något.. Vänta ska Du få se! ;)
Jag vill också vinna.
Kan man tänka sig putsade pelare klädda med trä. :-/ Vistt blev väl oddsen bättre för min del. :-/ ::) ;D
 
Immobil skrev:
Jag vill också vinna.
Kan man tänka sig putsade pelare klädda med trä. :-/ Vistt blev väl oddsen bättre för min del. :-/ ::) ;D
Nä...tyvärr Immobil. Ingen vinst för din del. :-/

;D
 
Vi har betonghus. Utanför köket hade vi en pelare som håller balkongen på övervåningen den var av trä.

Vi retade os jämt för denna pelare som inte passade till huset.
Vi tog till slut bort den.

Nu har vi en kolumn i betong med samma utseende som hördekoren.

Absolut: sten!
 
Beror på vilken stil man önskar. Vårt hus hoppas jag blir mer New England, då ska det vara trä!
Dessutom har de flesta älde hus på landsbygden här omkring putsad fasad med träverandor.

Absolut trä! :)
 
Immobil har vunnit en av elefanterna på Kolmården ;D....det gjorde de på Dolda Kameran i går för de som såg!

Gutte....du kan väl vara hunden Ebba i stället?

4F1B32FB-46AA-4B2B-95EF-684D4775D7B3.jpg

Men gällande BetongMatildas pelare så har jag sett ritningarna och det passar sig bara med trä på huset....kan du inte lägga ut en bild så alla får se? Annar kan jag lösa det åt dig... ;D
 
Calle Anka skrev:
kan du inte lägga ut en bild så alla får se? Annar kan jag lösa det åt dig... ;D
:surprised: Nä nä nä.. sakta i backarna!
Efter träff med Jerker o Daniel denna vecka, om jag då fått de slutliga skisserna, då ska de läggas ut på hemsidan. Men inte för allmän beskådning i någon tråd ännu..tack!
Jag har själv inte sett alla fasader! Bedrövligt. :p
Vilken sida har du hämtat din flagga från?
 
Calle Anka skrev:
Immobil har vunnit en av elefanterna på Kolmården ;D....det gjorde de på Dolda Kameran i går för de som såg!
:surprised: Jippie! :D Någon sådan hade jag inte innan. Vad ska den lille gynnaren ha för mat? ??? :-/

>:( Skärpning anbefalles! :p Trodde att Miss Superfloors tråd var seriös. ;D
 
Du..37-åringen..jag väljer nog en själv.. 8)
 
Immobil, vill du inte ha den kan Matilda få den, en elefant på sin träveranda vore snyggt. Lite som Carlsbergsbryggeriet i CPH fast LIVE. :D

Förutom träpelarna måste du ha en elefantpåle som är fastgjuten i betong....de klarar en del vikt nämligen....de gillar också sockerrör och grönsaker, jag matade dem i Malaysia och de kunde äta hur mycket hårda rör som helst!

;D ;D
 
Calle Anka är onekligen på bra humör i dag...
Elefantpåle..är inte det vulgo? ;)

Går det att få in en bild man fått mailad till sig?

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.