E
Ser inte bra ut men det måste bero på hantverkaren för jag har sett massor av fasader som ser kanon ut med sto eller.
 
honda skrev:
Hej!

Har själv problem med STO-puts på lättbetong, har postat följande under fasad. [länk]
Nu väljer jag att posta här istället för under "Fasad".
Har ni nätat innan? Om ja, i så fall hur? Under vilken årstid skedde putsningen?
 
Ämnet hör bättre in under tråden 'fasad'.
 
Jag byggermed i lättbetong 36 cm och isolerar med 50 mm cellplast . Jag vill ha det klart i år, för det tjocka putsen (2 cm ) är för sent , det fryser och spricker sen har dem sagt. Det tuna klarar sig till -5 C.Jag får bättre isolering på köpet. I pengar , det är inte mycket dyrare , har 6 duktiga polaker , all material kommer från Polen. Ville köpa från Sverige men ....kunde inte köpa cellplast för sig , nät , skruvar ... var tvungen att köpa allt från fabriken till det dubla än vad det kostade i affären , så jag köpte i stället från polen.
 
danne. skrev:
Jag byggermed i lättbetong 36 cm och isolerar med 50 mm cellplast . Jag vill ha det klart i år, för det tjocka putsen (2 cm ) är för sent , det fryser och spricker sen har dem sagt. Det tuna klarar sig till -5 C.Jag får bättre isolering på köpet. I pengar , det är inte mycket dyrare , har 6 duktiga polaker , all material kommer från Polen. Ville köpa från Sverige men ....kunde inte köpa cellplast för sig , nät , skruvar ... var tvungen att köpa allt från fabriken till det dubla än vad det kostade i affären , så jag köpte i stället från polen.
Du ser inga problem med denna metod då eller ?
 
isolde skrev:
Nu väljer jag att posta här istället för under "Fasad".
Har ni nätat innan? Om ja, i så fall hur? Under vilken årstid skedde putsningen?
Hej!

Jag kan inte svara på hur de har nätat. Huset blev putsat April 2005, och vi upptäckte problemen November 2006, sedan har det förvärrats allt eftersom. Första förslaget från STO var att måla om huset. Vi tillkallade en särskild besiktning och utredning som dömer ut detta förslag, man skriver att åtgärdsförslag från STO inte bedöms lösa problemet långsiktigt.

Vi har fått besked på att åtgärd snart kommer att ske, dock inte hur de tänker angripa problemet.

Ni kan läsa lite mer och se fler bilder på http://www.neverendingstory.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.