När reagerar regnsensorn på din Worx?

  • Antal röster
    57
Flera användare som äger en Worx robotgräsklippare har rapporterat problem med regnsensorn då konstruktionen av denna är undermålig. Vid kontakt med support får man känslan av att man är ensam med problemet.

Tanken med denna omröstning är att se hur utbrett problemet är och sedan framföra detta till Worx, om det visar sig att majoriteten har problem.

Rösta i denna tråd om du äger en Worx robotgräsklippare, oavsett modell och årgång.

Jag förutsätter att sensorerna är rengjorda.

Jag är medveten om att alternativen inte är klockrena, men du får välja den som passar bäst.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Någon som har gjort några egna modifieringar som fungerar? Vad jag tror är att regnet skall göra att de två ledarna får kontakt och roboten registrerar på så sätt regn. Kanske kan man modifiera konstruktionen så att t.ex. regn lättare rinner ner och hamnar mellan de två ledarna? Göra någon liten omslutning med silikon t.ex. så vattnet stannar kring ledarna tills det rinner över.
 
wingqvist skrev:
Någon som har gjort några egna modifieringar som fungerar? Vad jag tror är att regnet skall göra att de två ledarna får kontakt och roboten registrerar på så sätt regn. Kanske kan man modifiera konstruktionen så att t.ex. regn lättare rinner ner och hamnar mellan de två ledarna? Göra någon liten omslutning med silikon t.ex. så vattnet stannar kring ledarna tills det rinner över.
Såhär gjorde jag. Nu reagerar åtminstone regnsensorn ibland när det spöregnar, förrut bara när jag hällde vatten. Det borde fungera med vanlig häftmassa eller silikon också.
 
Lite som du gjort var min första tanke också. Har dock en annan idé som jag vill testa. Återkommer. :)
 
Jag har olika erferenhetr beroende på modell. Min 1.0 (795E) fungerar bra, reagerar på en normal regnskur, min 2.0 (794E) från 2014 fungerar dåligt, reagerar ibland på rejält regn men oftast inte ens då. Min nyaste 790E från i år fungerar bättre än 794E, regerar ungefär som jag förväntar mig dock inte lika tidigt och säkert som min 1.0.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.