Ja, tog cirka 6 månader att få ersättning för trasig produkt när den kom... kommer aldrig köpa något av dom igen.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
J Joak skrev:
Tack.
Det är fyra olika som svarat när jag ringt.
Det känns som dom slingrar sig. Lovar återkoppling sedan händer ingenting.
Ojoj. Jag hoppas att du har en skriftlig garantianmälan innan garantin gick ut? Ett mail t.ex? Annars ring till dem igen, och be dem skicka en skriftlig bekräftelse per mail att de har mottagit din felanmälan inom garantitiden, och vilket datum. För de verkar ju ha bekräftat att de fått in din anmälan eftersom de säger att reklamationsavdelningen ska kontakta dig. SEN är det bara att bråka på.

Har du nån juridisk rådgivning via din hemförsäkring? Beroende på hur lång tid du har väntat, och med tanke på att det är av väsentlig betydelse att den funkar just nu (mitt i vintern).. Så är frågan om du inte skulle tagit kontakt med tillverkaren direkt, fått det åtgärdat, betala, och sedan stämt Polarpumpen på motsvarande belopp, plus kostnad för ansökningsavgift, och ev prisavdrag för den tiden du inte kunnat nyttja pumpen fullt ut.

Men som sagt. Prata med en konsumentombudsman, sedan med jurist först ang tidsramarna.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
J Joak skrev:
Köpte en Panasonic luft/luft värmepump inkl montering av Polarpumpen dec-18 till garaget.
Montören var inget förtroendeingivande, var slarvig och arrogant. Bla monterades
fel utedel som han fick komma o byta dagen efter.
Sedan har pumpen tuffat och gått och har fungerat jättebra, och jag har varit nöjd. Under senaste året har jag noterat en fläck, typ oljefilm, på väggen under innedelen. I höst så har pumpen avfrostat dåligt, och värmer inte lika bra. Misstänker gasläckage. Felanmält till Polarpumpen i mitten av dec-20 (garanti 3 år) utan återkoppling. Har nu ringt en gång i veckan sedan dess, olika personer svarar, får besked att reklamationsavdelningen ska höra av sig. Inget händer!! Någon här som har någon idé om hur man går vidare? Är det Allmänna reklamationsnämnden som gäller? Tur jag inte köpt bergvärmepump också av dem, som jag tänkt... [bild] [bild]
Shit.. Har just själv köpt ny pump för dryga 20k till sommarhuset av dem. Hoppas den håller ihop, och att vi inte får samma problem om den krånglar
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Även jag har samma upplevelse som ni andra i denna tråd, både vad det gäller installatören & deras förmåga (oförmåga) att hantera fel efter köp.
Köp inte av denna firma!
En gris fortsätter att vara en gris oavsett hur mycket man sminkar den... Polarpumpen har en fin utsida/säljavd. men så snart du behöver hjälp kör de med utmattningsmetoden.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
B Brainy skrev:
Är väl samma ägare som bygghemma.se och jag har ungefär lika katastrofal erfarenhet av kundtjänst från båda. Känns som taktiken är att trötta ut kunden.
Aj då. Bygghemma var ett riktigt problemföretag. Nu på min svarta lista.
Värmepump tog jag från Polarpumpen men fick en mycket slarvig och långsam installatör, kom 10:30 åkte 19:30.
Stenålders koningsverktyg av typ som följde med min billiga rörböjare och inga momentnycklar för konorna bara "momentet i handen". Kanske får man leta upp en lokal installatör nästa gång.

Någon som vet ifall 20grader.se är lika ointresserade att lösa problem som Polarpumpen?
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
A
Den stora Polarpumpstråden!
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
J Joak skrev:
Den står i värmeläge.
Kör den i kyl läge en stund så tinar utedelen!
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jag har försökt med det men lyckas tina något.
 
Inte tina skulle det vara.
 
G Granström2 skrev:
Aj då. Bygghemma var ett riktigt problemföretag. Nu på min svarta lista.
Värmepump tog jag från Polarpumpen men fick en mycket slarvig och långsam installatör, kom 10:30 åkte 19:30.
Stenålders koningsverktyg av typ som följde med min billiga rörböjare och inga momentnycklar för konorna bara "momentet i handen". Kanske får man leta upp en lokal installatör nästa gång.

Någon som vet ifall 20grader.se är lika ointresserade att lösa problem som Polarpumpen?
Köpte en HZ25 2020. Installatören var sjysst, kanske för att jag hjälpte honom borra igenom väggen. Han visade hur känslig skarven/koningen var och lade ner sin själ i att få den bra. Tänker att ett läckage där ev kan kännas på lukten. Pumpen har gått bra hittills.
För utedelen rek. jag ett tak/ väderskydd.

Kan man inte bara ta dit en lokal, seriös installatör och sedan driva ett konsumentärende mot Polarpumpen?
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Jonas Persson
Orkar inte tänka tanken klart, men vad är felet?

Det bildas is, beror det på att den inte defrostar ordentligt? Varför i så fall, har den läckt gas? Då borde den även tappat i kapacitet, beror det på isen eller att pumpen är trasig.

Vad händer om du tar bort isen med varmvatten, ger den då ordentligt med värme eller inte?
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
J Joak skrev:
Inte tina skulle det vara.
Ok, då är det för lite gas kvar! Ta dit en kyltekniker som får provtrycka pumpen!
Helst får installatören som monterade pumpen fixa den!
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
När utedelen är isfri så det ingen skillnad på värmen dvs. Betydligt sämre än när den var ny.
 
Jonas Persson
J Joak skrev:
När utedelen är isfri så det ingen skillnad på värmen dvs. Betydligt sämre än när den var ny.
Mao ont om gas eller dåligt flås i kompressorn.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Angående Panasonic och postorderköp via polarpumpen så var det åtmindstånde tidigare endast 3 års garanti så prismässigt måste man jämföra det mot en återförsäljare som lämnar 5års garanti.
Bara en liten brasklapp till dom som funderar på postorder och panasonic (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.