Jag är väldigt noggrann och petig och tycker man hänger upp sig mest på det direkt för stunden, efter någon vecka är det nertonat och sen glömt och accepterat.

Enligt mig är en liten S-krök(sitter ju väldigt skyddad för synen) och snurrad ventil bästa lösningen, annars riva rätt mycket eller rummet och om från början.

Mvh
 
Redigerat:
Jo det är det jag inser och därför är jag inte alltför upprörd. Hade jag varit det hade hantverkarn fått göra om och göra rätt på egen bekostnad, jag hade trots allt skrivit ut badkarets måttskiss och givit honom innan så det är en ren tabbe det handlar om. Det jag är ute efter är att göra bästa möjliga av situationen. Min förhoppning var att någon skulle ha någon riktigt smart idé eller känna till någon lämplig produkt som kunde lösa situationen eller ersätta den befintliga ventilen.
 
Det finns två alternativ att fixa detta. Och du slipper flytta handdukstorken. Om du använder VK6 ventiler från Nordhem och ett T-rör så kan du dra frånloppet till T-röret som man sätter ovanför elpatronen. Alternativt Nordhems NK1 etthålsventil som om du tar bort en bricka men behåller vredet bygger den ca: 56mm från c/c stigar röret till ditt badkar. Kanske du kan flytta handdukstorken 2 mm åt sidan.
 
Tackar handdukstorksexperten, det var precis ett sånt svar jag var ute efter.

Vad menar du med att ta bort en bricka på NK1-ventilen? Jag ser inga brickor på bilden. Finns det brickor under vredet som kan tas bort?

ventil_317x295.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du tittar längst till höger på ventilen sitter det en täcklock snarare än en bricka. Den kan man skruva av för att få den någon mm kortare och i och med att badkaret ligger emot så ser man inte att man har gjort det. Om man inte vrider på ratten för ofta så sitter den nog fast, eller så löser en lim plutt det.
 
Det var en snygg ventil, kul att det verkar lösa sig bra :)
 
Sådär, nu sitter det äntligen en Nordhemventil där, och den ryms precis bredvid badkaret. Stort tack till Handukstorksexperten och alla andra som engagerat sig!
 
  • 1397581936783.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nikasp och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.