SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det här svaret får du ta med cirka en deciliter salt, men jag tror inte det finns något ytterligare utloppsrör längre ner i sörjan. Då skulle ju inte brunnen ha någon slamavskiljande funktion, om det är så himla stor nivåskillnad mellan in- och utlopp.
Jag tror att det är de 6 små hålen som är utloppsrör. Kanske leder de vidare en bit bort till någon slags infiltration, eller också är hela brunnen nergrävd i en typ av stenkista som vattenfasen ska rinna direkt ut i.
Jag tror "inneväggen" med de sex hålen, se skiss, gör att slammet lägger sig på botten och bakom "väggen" och inte rinner till infiltrationen. Som jag ritat så bör ett rör, vilket jag antar, ligga bakom väggen till infiltrationen som ligger kanske 7 - 10 meter därifrån. Se denna bild som visar vad jag antar är infiltrationen med brunnen längst bort i bilden. Jag har lagt virke runt det som runnit ut för gräsklipparens skull.

Gräsmatta med synlig brunnsöppning omgiven av gräs och virke i bakgrunden för att markera området.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A Ajaxx skrev:
Jag tror "inneväggen" med de sex hålen, se skiss, gör att slammet lägger sig på botten och bakom "väggen" och inte rinner till infiltrationen. Som jag ritat så bör ett rör, vilket jag antar, ligga bakom väggen till infiltrationen som ligger kanske 7 - 10 meter därifrån. Se denna bild som visar vad jag antar är infiltrationen med brunnen längst bort i bilden. Jag har lagt virke runt det som runnit ut för gräsklipparens skull.

[bild]
bump
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.