E etompau skrev:
Ja det ska funka. Tänk på att dessa enheter (Plejd/shelly) kräver N-anslutning.
Åtminstoende Shellyn jag länkade till går att köra utan N-anslutning. Dock så kräver den ”When using the device without neutral, Shelly Dimmer 2 requires at least 10W of power consumption to operate. If the connected light has a smaller power consumption, then Shelly Bypass is needed for the device to work.”

Jag har ju dock N som inte används bakom brytaren så funkar det inte får jag använda dessa.
 
E etompau skrev:
Varför blanda in en nolla i brytaren?
En trappbrytare med fjäder funkar bra mot Shelly/Plejd för momentant slutning.

En brytare är inte ett uttag.
Har nu satt in en ”vanlig” dimmerpuck för att ersätta min gamla svarta. Av/på och simning funkar på denna men min andra brytare funkar inte alls. Har kopplat den ena vita från denna till plint märkt x på nya dimmer och den andra till plint märkt L på den nya dimmer. Är den nya brytaren av fel sort? Har även försökt byta de vita kablarna utan framgång.
 
  • Grön dimmerpuck monterad i vägg med vita kablar anslutna till plintar märkta X och L.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installationsanvisning för en dimmer med schemas ritningar över hur ledarna ska anslutas och illustrationer av monteringsstegen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen elinstallation med en ny dimmerpuck, vita kablar anslutna till plintar märkta X och L.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.