leeaf leeaf skrev:
Hej igen!

Nu förstår jag verkligen vad du menar. Först nu fick jag tid och möjlighet att åka upp till sommarhuset och koppla in termostaten. Att få den ”smart” är rent omöjligt. Det går alltså INTE hur jag än försöker att hitta relät via appen på min iPhone. Utan möjligheten att kontrollera via luren och Apple HomeKit så är tyvärr produkten helt ointressant. Supportdokumenten på hemsidan är under all kritik, och inget som behandlar problemet (som tydligen är väldigt vanligt) att relät inte hittas och kan kopplas upp.

har du fått det att lira mobilt, tillslut?
Ja, men vet inte hur. Plötsligt så synkade allt bara. Förutom detta så funkar det mycket bra, pannan slår av o på och jag har nog redan på pluskontot.
Kopplade du in reläet direkt med kabel till datorn?
 
Redigerat:
Ja jävlar, samma sak hände här tillslut. Efter otaligt antal försök, så funkade det helt plötsligt. Utan att jag gjorde någonting annorlunda mot alla misslyckade försök. Obegripligt! Jag tycker dock att temperatursensorn är väldigt långsam på att reagera. Känslan är att den visar nog allt högre temperaturer än vad det faktiskt är, så jag la ut den utanför huset i ca 8-gradig temperatur. Den stod kvar på 22 C i säkert 10 minuter, innan den började sjunka sakta nedåt. Efter en halvtimme-45 stod den på 18 C. Men annars känns det kanon att det funkar tillslut!
 
leeaf leeaf skrev:
Ja jävlar, samma sak hände här tillslut. Efter otaligt antal försök, så funkade det helt plötsligt. Utan att jag gjorde någonting annorlunda mot alla misslyckade försök. Obegripligt! Jag tycker dock att temperatursensorn är väldigt långsam på att reagera. Känslan är att den visar nog allt högre temperaturer än vad det faktiskt är, så jag la ut den utanför huset i ca 8-gradig temperatur. Den stod kvar på 22 C i säkert 10 minuter, innan den började sjunka sakta nedåt. Efter en halvtimme-45 stod den på 18 C. Men annars känns det kanon att det funkar tillslut!
Haha, ja märkligt med att det bara funkar plötsligt. Ja den reagerar lite slött men jag tror den är programmerad o har några parametrar som den går efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.