F fribygg skrev:
Är den eldriven betvivlar jag att du kan räkna hem den, jag kollade på liknande för några år sedan(har tillgång till spån) men kunde inte se tillräcklig lönsamhet
Får koppla motionscykel till den
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
R roli skrev:
Vad var det för pris på pallarna?
3890:- styck..
 
Allan J Allan J skrev:
Får koppla motionscykel till den
Hoppas du har stor familj och många cyklar, själv kan du nog inte trampa fram mer än 2kWh om dagen
 
F fribygg skrev:
Hoppas du har stor familj och många cyklar, själv kan du nog inte trampa fram mer än 2kWh om dagen
Kom på nu att jag så klart får koppla in solcellerna

Glömde nästan solcellerna… där har jag iaf 30-40kwh per dag att pressa pellets med… sen eldar jag upp det på natten efter…
 
Patrik440
En del har stoppat försäljningen och en del har höjt ytterligare.
Skärmklipp från webbsida som visar pris för värmepelett 8mm för 4,498.00 kronor under namnet Laxå Pellets.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av webbsida med meddelande om tillfälligt stopp av Scandbio Pellets-försäljning på grund av högt försäljningstryck och råvarubrist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
3890:- styck..
Jag lyckades köpa 2 pallar när Granngården hade kampanj för några veckor sedan och sålde en pelletspall för 2995:- sedan tog kampanjen slut och det blev prisändring och jag köpte ytterligare en pall för 3479:-.

Idag skall de ha 3991:- för en pall med pellets. Undrar vad det kommer att sluta med för priser? Vintern med högsäsong på pellets har ju inte ens börjat....
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Lär väl sluta med att en del blir utan......jag har också lagt en förmögenhet på det. 10 pall hem för nån vecka sen. 3700kr per pall.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vad blir plan B om man står utan pellets? Kanske bäst lägga pengarna på en luft-luft som nödfalls lösning. Elen lär inte ta slut även om något avbrott kan, ibland. Inte vill jag värma huset med Pelletspannan inbyggda elpatron.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Plan B är att byta pannan mot en luft/vattenpump
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Plan B är att byta pannan mot en luft/vattenpump
Gillar inte tanken på att kasta ut pannan. Vore trevligt att stå kvar med två alternativ till uppvärmning. Luft luft pump Kan man nästan montera i den akuta situationen när pelletsen är slut.
 
  • Gilla
PjarNoren
  • Laddar…
Allan J Allan J skrev:
Gillar inte tanken på att kasta ut pannan. Vore trevligt att stå kvar med två alternativ till uppvärmning. Luft luft pump Kan man nästan montera i den akuta situationen när pelletsen är slut.
Fattar, snart att spara pelletspannan om den får plats kanske men i framtiden blir den nog dyrare att driva än en värmepump. Luftluftpump är det näst sämsta efter direktverkande el om ni har vattenradiatorer eller golvvärme redan
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fattar, snart att spara pelletspannan om den får plats kanske men i framtiden blir den nog dyrare att driva än en värmepump. Luftluftpump är det näst sämsta efter direktverkande el om ni har vattenradiatorer eller golvvärme redan
Jo vet att luft luft inte är det bästa… bara lite svårt att acceptera att det måste var slut med pelletseldning och gå över till elberoende. Har inte plats tror jag för både pump och panna nere i pannrummet.
En billig luft luft kostar ju snart bara som två pallar pellets och kan ju sitta där och vänta på att användas i nödfall för att inte förfrysa huset i händelse av extrem brist på pellets.
 
Fick meddelande av sca idag att dom för närvarande har en leveranstid på 30dagar samt att maxbeställning är 4ton. Höjt priset igen har dom gjort också :rolleyes:. Kan bli en intressant vinter detta :thinking:. Tur man både har olja och ved om det skulle behövas.
 
dof dof skrev:
Fick meddelande av sca idag att dom för närvarande har en leveranstid på 30dagar samt att maxbeställning är 4ton. Höjt priset igen har dom gjort också :rolleyes:. Kan bli en intressant vinter detta :thinking:. Tur man både har olja och ved om det skulle behövas.
var bor du då? kollat på www.pelletsportalen.se ? 3799kr per pall just nu.
 
S Stefan1972 skrev:
var bor du då? kollat på www.pelletsportalen.se ? 3799kr per pall just nu.
4299 just nu när jag söker oavsett antal pallar, men kanske på var man bor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.