Fotografen skrev:
Mja...vi kan väl säga att jag fick pris på en Audi (uppskriva överprissatta bilar) men tog en bättre beg Merca som behöver ett målningsjobb...;)
Tja Mercorna brukar ju behövas lackas om då och då, så som dom rostar.........30 års rostskyddsgaranti pffft.

anyway, hört talas om utbd och efterfrågan?? Köp ett fönster från Biltema, jysk eller om det nu var byggmax om du nu tycker dom duger.
Att sedan andra tillverkare har andra priser får man ju helt enkelt lämna därhän.

spannet 679-3700 tycker jag inte heller är mycket att orda om, jämför med målarfärg (rusta vs demidekk), grillar (macken vs weber), whisky (statesman vs mackmyra) osv. osv.
 
För det första undrar jag om inte denna tråd skulle passa bäst under "Fönster och dörrar".

För det andra kan jag ge tipset att be säljaren själv förklara varför just hans fönster är 3.000 Skr dyrare än konkurrentens. Inte för att jag vill stå och gräla med säljaren, utan därför att jag vill lära mig något nytt.

För det tredje kvarstår faktum: Det lönar sig alltid att upprepa proceduren med FLERA säljare...

Jag kan också tillägga att snickerimarknaden är minst sagt snårig. Det kan mycket väl hända att den som vill köpa två fönster hittar det bästa OCH billigaste alternativet hos två olika säljare. Alltså, att man låter dem leverera var sitt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.