Jag tog oxå hjälp av Jeanette på Fullersta trädgårdsdesign för att få ner våra tankar och idéer på papper i en bild. Och det blev jättebra och funkade jättebra just att illustrera hur vi tänkt oss, även om det självklart inte var precis 100% i alla detaljer. Men vi har i alla fall nu en bra bild över vad vi önskar åstadkomma.

Jag vill ha mycket stenläggning inkl uteplatser i flera nivåer (stenlagda) och inte så mycket (läs minimalt..) med växter. Och det är just det att det innebär en hel del byggande av murar, plattor och marksten som gör att jag inte törs bara låta någon börja gräva och anlägga, utan att jag får en klar bild över hur det kommer att se ut även med höjder och sånt (i "3D") och även vad kommer det att kosta..!?

MEN nu står jag där med en skiss och skulle vilja hitta någon som vidareutveckla den till en mer komplett ritning så man kan få fram en uppskattning på vad arbetet innebär ur matrialåtgång och arbetskostnad.

Har varit i kontakt med Whila Pool & Trädgård men de verkar inte vara intresserade då de inte ens besvärar sig att återkomma eller besvara mail..

Är det någon som har nått tips på någon som kan hjälpa till med detta är jag tacksam ..
Nån som kanske vet hur man kommer i kontakt med studenter inom landskapsarkitektur..?
 
F
Nån som kan scanna in och visa hur dokumentationen man får för 10-15000 ser ut? Vill veta ungefär vad jag får innan jag lägger ut dom pengarna.
 
Hos min kontakt får du två olika lösningar (oberoende av varandra) efter eran input
Ingår gör: besök och snack, komplett växtlista med bild på de olika växterna i fråga, ritning och 3-4 illustrationer från olika perspektiv hur det kan tänkas bli när det är klart.

Kontakten finns i NV Skåne.
 
HejÄr det någon som vet om denne glade pensionär fortfarande är aktiv och i så fall hur man får tag på honom.

Mvh
Cissi
 
Cissi: åk till Zetas och fråga efter numret... Det är ju dottern och hennes man som tagit över firman. (www.zetas.se)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.