Ja isåfall håller jag med. Så länge maskinen är tillräckligt stark för att pressa en viss dimension så är det ju bara att köra på.
 
  • Gilla
Cerb
  • Laddar…
Fick svar från geberit nu att de inte kan garantera något (såklart), men att även en för stark pressning kan minska livslängden på presskopplingen. Hm, verkar ju helt omöjligt att hyra något annat än Rems som privatperson. Sjukt störande
 
S Stig-Helmer skrev:
Fick svar från geberit nu att de inte kan garantera något (såklart), men att även en för stark pressning kan minska livslängden på presskopplingen. Hm, verkar ju helt omöjligt att hyra något annat än Rems som privatperson. Sjukt störande
Typ hälften av alla rörmokare pressar med rems så kör på bara.
 
Aha, är det så? Det låter ju lovande.
 
VVS-rental hyr it geberitmaskiner tror jag? ACO.
 
MathiasS MathiasS skrev:
VVS-rental hyr it geberitmaskiner tror jag? ACO.
Toppen att du sa det, jag kollade deras hemsida igår och stirrade mig blind på att kontaktadressen var i Gävle. Dom hyr mycket riktigt ut Geberits egna. Nu slipper jag chansa, stort tack, God jul! :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
S Stig-Helmer skrev:
Fick svar från geberit nu att de inte kan garantera något (såklart), men att även en för stark pressning kan minska livslängden på presskopplingen. Hm, verkar ju helt omöjligt att hyra något annat än Rems som privatperson. Sjukt störande
Du kunde ju välja typ Viega och få det lite bättre för delarna och använda Rems också.
 
GK100 GK100 skrev:
Du kunde ju välja typ Viega och få det lite bättre för delarna och använda Rems också.
Jag ska ju ha det till kalla sidan och jag hittar inte att några andra presskopplingar tål etanol, altech verkar tex inte ha o-ringar i sina som klarar det. Mapress har o-ringar i Ciir gummi som standard som tål etanol. Om du vet några med v press som klarar det får du gärna säga till dock
 
S Stig-Helmer skrev:
Jag ska ju ha det till kalla sidan och jag hittar inte att några andra presskopplingar tål etanol, altech verkar tex inte ha o-ringar i sina som klarar det. Mapress har o-ringar i Ciir gummi som standard som tål etanol. Om du vet några med v press som klarar det får du gärna säga till dock
Många av dem oberoende profil M eller V har ju o-ringar av EPDM så det bör inte vara problematiskt i ditt fall.
 
GK100 GK100 skrev:
Många av dem oberoende profil M eller V har ju o-ringar av EPDM så det bör inte vara problematiskt i ditt fall.
Fick svar från Altech, du har helt rätt. De säger att Epdm funkar bra till etanol. Härligt, nu har jag många alternativ
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.