P
Ja jag minns inte riktigt då VPn installerades 2006 :)
Firman finns ej kvar annars hade jag ringt dem. Ska ta en lampa och kolla av resten.
 
R
Bara ta med handen runt alla presskopplingar , det blir alltid en massa grader som känns bra , men var försiktig , lätt att skära sig på graderna
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Det ser ju ut som att de missat att pressa just den kopplingen. Tur att du upptäckte det fort.
 
P
12 år tog det :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
P
R rävlyan skrev:
Bara ta med handen runt alla presskopplingar , det blir alltid en massa grader som känns bra , men var försiktig , lätt att skära sig på graderna
Har känt igenom resten nu och det var bara den som de missat.
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
R
H hempularen skrev:
Inte helt ovanligt att pressningen glöms, tror jag läst att numera har man byggt in någon funktion
Var har du läst om detta låter lite otroligt , att få till en läcka med en O-ring kring ett rör , vad händer då vid press , är det någon glipa som ska tätas med pressen , tros inte en sekund på det
 
R
H hempularen skrev:
Sidan 2:
[länk]

Krav sedan 2012:
[länk]
Har aldrig funderat på detta , men klart bra att veta ,har alltid gått över skarvarna , ( sen har ahlsells bitar en plastring som går sönder vid press ) det står att dom läcker under 3 bar , det är väl bara värmesystem som är under 3 bar och vatten är högre tryck på ,
Senario Röris klämmer och glömmer en , och öppnar fullt tryck på vattnet , pling det blir tätt då O-ringen kläms åt av trycket
så en felkälla finns kvar om inte röris kollat med tryck under 3 bar , hur många gör det fast dom ska det
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
P
Då var det löst.
Nyinstallerad kopparledning med kopplingsbeslag och avstängningsventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
anden7606 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.