Patteras skrev:
Min är tyst.
Tack.
Är det en powermaster 10 eller 30?
Min är en 30 om det nu spelar någon roll.
 
Jag har en 10a.
Men en 30ia borde ju oxå vara tyst. Måste vara nån form av störningar eller högtalaren som spökar?!?
 
Lät ju definitivt mer som en komponent störninga snarare än högtalar fel..men de vet man ju aldrig. Räcker iofs med lite glapp oxå. Men svårt å säga.
Antar du placerar den gömd så de kanske inte hörs...men stör du dig. Kontakta säljaren om byte reparation.
Stör du inte dig så..så kvittar de ju.
En tråkigt är de i vilket fall som helst. .nya grejor ju.
 
Jag tänkte inte att det var fel på högtalaren. Men något elektronik fel i själva enheten som på något sätt spökar genom högtalaren.
Alltså det hade varit lugnt om jag visste att felet är normalt. Men nu är jag rädd att någon komponent glappar och att det till slut blir något allvarligare fel. Lika bra att byta ut den kanske så man slipper oroa sig.
Ingen med en powermaster 30 och bra hörsel som kan sätta örat mot högtalaren?
Det tredje partiet hål från vänster.
 
  • Gilla
Patteras
  • Laddar…
Nu har jag ett annat problem.

Igår kunde jag smsa och ringa till larmet utan problem.
Idag händer ingenting, jag kan inte ringa till larmet och inte heller smsa.
Jag får leveransrapport på sms så dessa verkar komma fram.
Jag får även signal när jag ringer larmet men det svarar inte.

På andra hållet fungerar allt, jag får sms/samtal från larmet.

Kan jag ha kommit åt någon inställning som inaktiverar styrning av larmet med samtal/sms?
 
Jag kan inte heller ringa eller sms å styra mitt larm. Varit så sen jag köpte min Powermaster 10 från england.
Så jag vill också ha svar på den frågan!
Men den kan skicka sms vid larm. Så täckning har den iaf.
 
Redigerat:
Har nog hittat lösningen. Gå in i installer menu. Sedan Up/Download - > PSTN up/download - > Remote access. Välj enable :)
 
Det har jag. Så jag har nog ett annat inställnings fel tyvärr.
Men tack iaf:-D
 
Ok, det va synd, på min löstes problemet. Det va det enda jag hitta som kunde ha me saken att göra även om det inte va så logiskt.
 
rodak skrev:
Någon som får något konstigt ljud från sin powermaster panel? Jag har något svagt konstigt burrande/surrande från högtalaren non stop :( Precis som att den kommunicerar. Men det borde väl inte höras i högtalaren hela tiden?
Jag har ett liknande ljud i min 10:a men inte exakt likadant. Det låter som lite som vitt brus orsakat av processorn eller någon annan komponent vars aktivitet spiller över, eftersom det inte är konstant utan gör korta avbrott ibland. Det är såpass svagt att jag inte bryr mig om det, men det hörs om man står ett par meter ifrån panelen och lyssnar efter det.
 
vafaan skrev:
Den dörr du använder som entré ska vara en passer, så det är riktigt. Då får du en inpasseringsfördröjning på den.

Jag har även en altandörr som är larmad, men den har jag som skal för att den inte ska ha ingångsfördröjning, men samtidigt vara larmad i hemmaläge.

En rörelsedeckare som är satt som volym-passer har även den ingångsfördröjning om du går rätt väg. Går du in genom entrédörren startar ingångsfördröjningen som även gäller alla volym-passer-sektioner
Om någon däremot bryter sig in och hamnar direkt i en volym-passer så larmar det direkt.

Jag har t.ex. en rörelsedeckare i hallen, några meter från entredörren. Den har jag satt som enbart volym för att den inte ska ha någon fördröjning.
Om jag då glömmer att låsa ytterdörren, men har larmet på, kommer inkräktaren alltså inte många meter innan larmet går, trots entrédörrens fördröjning.

Det beror alltså på var du stänger av larmet någonstans. Måste du passera någon rörelsedeckare på väg till centralenheten eller någon knappsats för att stänga av larmet måste du ha dessa som volym-passer, annars tycker jag det är bättre med volym.
jag har två dörrar som jag brukar gå igenom in i huset vid båda sitter en koddosa för att kunna larma av och på, ska magnetkontakter på dörren vara programmerade som passer eller fördröjd1 och 2??? har även 7 st rörelse detektorer och undrar hur ska dem vara programmerade ska det vara som volym passer eller bara volym? vill att dem ska lösa ut omg ifall någon går i synfält för dem?? och sista fråga varför ser jag aldrig mina deckare blinka när jag rör mig i huset?? larmet är powermax pro.
tack på förhand.
 
ok. men om PIR är volym fördröjd ger den inte tjuven 30sec tid att hitta och slå sönder centrallen?
jag menar om tjuven bryter in sig genom dörren och springer in i hallen och letar igenom och hittar centralen och slår sönder den då kommer inte jag att få någon larm?
just nu sitter PIR så att jag kan komma in i hallen 2 meter utan att komma i synfält för PIR.
Sedan undrar jag även om man kan få pip ljud från larmet som bekräftar att den har fått kommando när jag larmar till/från? just nu talar den, men eftersom den är gömd långt ifrån dörren så är det svårt att höra den.
 
Redigerat:
Magnetkontakterna vid ingångsdörrarna ska vara fördröjda, om du kör samma tid på båda så kvittar det om du väljer fördröjd1 eller fördröjd2 till bägge, du kan även välja ena till ena & andra till andra.

Normalt ska rörelsesensorerna (PIR) var Volym, om PIR sitter så att den aktiveras när man går in/fram till MAPen så måste PIRen vara VolymFördröjd.

Så här har jag larmet programmerat
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen av PIRena sitter så att dom ser MAPen, däremot går det inte att ta sig vidare i huset utan att passera en/flera PIRer. Sensor nr 3 är en magnetkontakt som sitter mellan garage och källare, den är satt som volym eftersom vi vill kunna gå mellan garaget och huset när larmet är på i hemmaläge.
 
  • Gilla
spamb
  • Laddar…
jag har gömt MAPen(centrallen) långt in i huset och magnetkontakterna är satta som fördröjda 30 sec, för att komma till centrallen måsta jag passera i stort sett alla PIR. Helst vill jag inte ha dem som volym fördröjda av just den skäll att tjuven har 30 sec extra på sig innan larmet går.

ser att ni har flera pir som interior och en som perimeter? vad menas med det?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.