Är det någon som vet hur man ska definiera dörrkontakt samt rörelsedetektor om jag vill ha fördröjning både in/ut?
Har satt dörrkontakt som Zon Entry/Exit 1 och rörelsedetektor som Home E/E. Larmet är fördröjt när jag larmar på men när jag går in så går det direkt. Tror det är rörelsedetektorn som behöver ändras.
Vill kunna skalskydda dörren på natten men inga rörelsedetektorer. Sätter man dom som Interior då?
 
BigR
Om man köper hela klabbet från England så funkar det alltså lika bra. Hörde att utbudet på tillbehör är större i England, så det är väl snarare en fördel att shoppa Powermaster därifrån.
 
MangeGBG skrev:
Är det någon som vet hur man ska definiera dörrkontakt samt rörelsedetektor om jag vill ha fördröjning både in/ut?
Har satt dörrkontakt som Zon Entry/Exit 1 och rörelsedetektor som Home E/E. Larmet är fördröjt när jag larmar på men när jag går in så går det direkt. Tror det är rörelsedetektorn som behöver ändras.
Vill kunna skalskydda dörren på natten men inga rörelsedetektorer. Sätter man dom som Interior då?
Har du någon lösning på detta med fördröjning?
 
M
Lantern skrev:
Verkart vara så att från och med ver 15, alltså den som nu finns i Sverige, så har de delat upp tillbehören i områden. Skandinavien är vårt område och vi kan alltså köpa tillbehör inom det området. Ska du köpa i England så köp allt där, då funkar det. Men blanda inte!
Jupps stämmer.

Fick hem ngn temp sensor som inte funkade ihop med en UK-panel.

Så köp allt inom samma region.

Någon som har en svensk panel av version 15 som har lust att testa om den temperatursensor jag fått fungerar till en svensk panel? skicka mig ett PM i sådana fall.
Skulle det funka så säljer jag sensorn till ett bra pris.
 
M
MangeGBG skrev:
Är det någon som vet hur man ska definiera dörrkontakt samt rörelsedetektor om jag vill ha fördröjning både in/ut?
Har satt dörrkontakt som Zon Entry/Exit 1 och rörelsedetektor som Home E/E. Larmet är fördröjt när jag larmar på men när jag går in så går det direkt. Tror det är rörelsedetektorn som behöver ändras.
Vill kunna skalskydda dörren på natten men inga rörelsedetektorer. Sätter man dom som Interior då?

Jag kör dörrarna som Entry/Exit 1 samt detektorerna på interior. Då är det skallarmat i hemläge, och de larmar direkt när man inte är hemma.
 
M
Suhagg skrev:
Har du någon lösning på detta med fördröjning?
Vill man ha fördröjning på en rörelsedetektor när man går in så måste man välja interior follower. Men det behövs alltså bara om du måste gå förbi en rörelsedektor för att kunna larma av.

Men det var kanske inte det du undrade?
 
miksil skrev:
Vill man ha fördröjning på en rörelsedetektor när man går in så måste man välja interior follower. Men det behövs alltså bara om du måste gå förbi en rörelsedektor för att kunna larma av.

Men det var kanske inte det du undrade?
Tack. Gäller en vanlig dörrkontakt
 
M
Suhagg skrev:
Tack. Gäller en vanlig dörrkontakt
På en dörrkontakt kan man ställa in hur lång tid man har innan larmet går ifrån ifrån det att man öppnar dörren tills man måste ha larmat. Tiden går att ställa från 0 sekunder (förutsätter att man har fjärrkontroll så man kan larma av utifrån) och sen upp till 4 minuter.
 
Är själv intresserad av detta larmet och vill ha lite snabba svar på några enkla frågor till er erfarna..
1. Om man köper allt från securitywarehouse.co.uk kan man då få svenskt språk/tal i huvudenheten?
2. Kan man koppla upp den billigt mot en larmcentral? Pris?
 
M
CoolGate skrev:
Är själv intresserad av detta larmet och vill ha lite snabba svar på några enkla frågor till er erfarna..
1. Om man köper allt från securitywarehouse.co.uk kan man då få svenskt språk/tal i huvudenheten?
Nej

CoolGate skrev:
2. Kan man koppla upp den billigt mot en larmcentral? Pris?

Billigt och billigt. Kollade upp detta för ett halvår sen och kom fram till följande:

Falck. Dom kostar 67 kr i månaden, och sedan vill deras underleverantör (i mitt fall G4S), ha 30 kr i månaden så 97 kr i månaden.
En utryckning kostar sedan 1500 kr.
De klarar inte av bilder.

Sen har vi Rapid, de tar 105 kr i månaden + 1590 för ett ryck. De klarar av bilder.

Lövestads ska också klara av bilder numera, 80 kr i månaden för larmtjänsten och sen måste man teckna avtal med ngt väktarbolag om man vill ha det, och dessa ville ha 100 kr i månaden + ca 1700 kr för ett ryck

G4S
Krävde de att få in ett intyg från någon auktoriserad installatör, 100 kr i månaden för larmtjänsten, och själva rycket fanns det inget speciellt pris på utan 1542 kr för första halvtimmen och 1025 kr per påföljande 30 minutersperioder. Tid räknas från att de får larmet tills de är åter på "stationen". Är de långt bort när de får larmet så kan det bli ruggigt dyrt.
De klarar inte av kameror, eller snarare de låter dig inte ansluta till deras system. Deras larmpaket består ju numera av just Powermaster 10.
http://www.g4shemlarm.se/larmpaketKAM.php

Securitas ville ha 115 kr i månaden, + 800 kr i startavgift, minst 24 månaders bindning, sa man inte upp i tid förlängdes det med 1 år i taget. 1750 kr för ett ryck. Krav på auktoriserad installatör.


Själv kör jag Falck och är ruggigt nöjd. Har testa att lösa ut larmet ett par ggr (med flit och av misstag) och de har varje gång ringt inom 30 sekunder. Så har bara gott att säga om dom!
 
  • Gilla
r3tina
  • Laddar…
miksil skrev:
Nej




Billigt och billigt. Kollade upp detta för ett halvår sen och kom fram till följande:

Falck. Dom kostar 67 kr i månaden, och sedan vill deras underleverantör (i mitt fall G4S), ha 30 kr i månaden så 97 kr i månaden.
En utryckning kostar sedan 1500 kr.
De klarar inte av bilder.

Sen har vi Rapid, de tar 105 kr i månaden + 1590 för ett ryck. De klarar av bilder.

Lövestads ska också klara av bilder numera, 80 kr i månaden för larmtjänsten och sen måste man teckna avtal med ngt väktarbolag om man vill ha det, och dessa ville ha 100 kr i månaden + ca 1700 kr för ett ryck

G4S
Krävde de att få in ett intyg från någon auktoriserad installatör, 100 kr i månaden för larmtjänsten, och själva rycket fanns det inget speciellt pris på utan 1542 kr för första halvtimmen och 1025 kr per påföljande 30 minutersperioder. Tid räknas från att de får larmet tills de är åter på "stationen". Är de långt bort när de får larmet så kan det bli ruggigt dyrt.
De klarar inte av kameror, eller snarare de låter dig inte ansluta till deras system. Deras larmpaket består ju numera av just Powermaster 10.
[länk]

Securitas ville ha 115 kr i månaden, + 800 kr i startavgift, minst 24 månaders bindning, sa man inte upp i tid förlängdes det med 1 år i taget. 1750 kr för ett ryck. Krav på auktoriserad installatör.


Själv kör jag Falck och är ruggigt nöjd. Har testa att lösa ut larmet ett par ggr (med flit och av misstag) och de har varje gång ringt inom 30 sekunder. Så har bara gott att säga om dom!
Tack för svar! Så om man vill ha svenska måste man köpa det i Sverige... Jag kollar även på Verisure som verkar vara ett smart alarm är detta något att ha? Borde väl gå koppla på securitas/g4s i efterhand till detta oxå om man köper larmet själv?
 
M
CoolGate skrev:
Tack för svar! Så om man vill ha svenska måste man köpa det i Sverige... Jag kollar även på Verisure som verkar vara ett smart alarm är detta något att ha? Borde väl gå koppla på securitas/g4s i efterhand till detta oxå om man köper larmet själv?
Jupps, vill du ha det på svenska så måste du köpa det i Sverige.

Rent krasst är det ju bara vid programmering som man ser språket. Till vardags bör man ju inte ens se panelen.

Verisure har jag inte koll på.
 
miksil skrev:
Jupps, vill du ha det på svenska så måste du köpa det i Sverige.

Rent krasst är det ju bara vid programmering som man ser språket. Till vardags bör man ju inte ens se panelen.

Verisure har jag inte koll på.
Okej då har jag lite mer koll.. en slutlig fråga.. kan man larma på skallarmning t.ex när man är hemma? Typ larma nedervåningens magnetkontakter när man är uppe osv
 
BigR
CoolGate skrev:
Okej då har jag lite mer koll.. en slutlig fråga.. kan man larma på skallarmning t.ex när man är hemma? Typ larma nedervåningens magnetkontakter när man är uppe osv
Ja, det kan man.
 
Tjena. Har ett problem med Powermaster 10an som någon kanske kan hjälpa mig med. Dörrkontakten verkar funka (kört diagnostic på den, har engelsk version). Men den verkar inte registrera att dörren är öppen när jag larmar på. För när jag kommer hem så hörs inget. Men larmet piper som det ska när jag larmat på och ska gå ut.
Nån som råkat ut för detta? Har valt zontyp Exit/Entry 1.
Sen vill jag ju att den är med på skalskyddet när jag larmat Home.
Tror inte heller det funkar. Kan magnetkontakten vara paj trots att den verkar funka bra vid diagnostic? Eller har jag lyckats programmera larmet fel på nåt sätt????
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.