Alfredo skrev:
Ärligt talat fattar jag inte riktigt vitsen med dessa. Personligen tycker jag att vanliga uttag under överskåpen inne vid väggen är både enklare, snyggare och inte minst billigare. Men smaken är ju som baken...
Håller med. Men på en köksö har msn inte mycket val.
 
Alfredo skrev:
Ärligt talat fattar jag inte riktigt vitsen med dessa. Personligen tycker jag att vanliga uttag under överskåpen inne vid väggen är både enklare, snyggare och inte minst billigare. Men smaken är ju som baken...
Har ju inga överskåp....... ;)

Själv har jag en Hager i slutet på köksbänken/matplatsen och tycker det funkar bra.....
 
Lasso98 skrev:
Håller med. Men på en köksö har msn inte mycket val.
Nej på en köksö kan de säkert vara ett bra val. Beroende på förutsättningarna skulle jag dock även på en köksö fundera över eventuella andra alternativ. Exempelvis under eventuellt utstickande bänkskiva eller högst upp under skivan infällt i stommen. Men möjligheterna beror naturligtvis på hur det ser ut i det aktuella fallet.
 
Alfredo skrev:
Nej på en köksö kan de säkert vara ett bra val. Beroende på förutsättningarna skulle jag dock även på en köksö fundera över eventuella andra alternativ. Exempelvis under eventuellt utstickande bänkskiva eller högst upp under skivan infällt i stommen. Men möjligheterna beror naturligtvis på hur det ser ut i det aktuella fallet.
Vi har inget val. Det är skåpsluckor eller lådor på den sidan man står och arbetar och enda stället att sätta ett fast uttag vore på andra sidan. Där kan man inte nå det utan att behöva gå runt.
 
f91jsw skrev:
Vi har inget val. Det är skåpsluckor eller lådor på den sidan man står och arbetar och enda stället att sätta ett fast uttag vore på andra sidan. Där kan man inte nå det utan att behöva gå runt.
Då ger jag mig. :)
 
Monterade en PP på en köksö. Fungerar suveränt. Satte ett UPL 1-vägsuttag inne i köksskåpet under, sen borrade hål i bänkskivan, ner med enheten och skruva fast den, plugga i stockkontakten och klart. Se till att MÄTA NOGA, så inte lådor etc krockar. Bäst i stommar med skåp och inte lådor då man får specialbeställa kortare lådor=dyrt.

Men visst är det en bling bling detalj, som har viss praktisk nytta.

/S
 
berne88 skrev:
[bild]

[bild]
Men den lådan har inte fullt djup väl?

Vad jag menade var att man måste tänka till vad man har under bänkskivan innan man tar fram dosfräsen.
 
vojma skrev:
Men den lådan har inte fullt djup väl?

Vad jag menade var att man måste tänka till vad man har under bänkskivan innan man tar fram dosfräsen.


Det är en sänk. Djupet är 400mm på skåpen och det är fulludrags lådor
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.