Har en med tre uttag i köket och är mycket nöjd med min - Hittade till ett ganska bra pris från Tyskland och Ebay.de
Inget knepigt alls att säga om den, det är ju vanliga uttag som man kan dra upp! Kontruktionen är ganska enkel och jag ser inget som skulle kunna fela på dessa enheter heller.
 
De är ju ganska svårplacerade då man behöver plats under skivan. Gör dessutom skivan mer svårstädad, då det säkert kommer samlas skit i skarven. Jag ser dessa uttag som en häftig detalj, snarare än något som verkligen underlättar köksarbetet.
 
Kom bara ihåg att du måste ha tillgängligt utrymme under. Ej lämpligt i lådhurts.
 
Man kan även montera i överskåp.
 
nimhed skrev:
De är ju ganska svårplacerade då man behöver plats under skivan. Gör dessutom skivan mer svårstädad, då det säkert kommer samlas skit i skarven. Jag ser dessa uttag som en häftig detalj, snarare än något som verkligen underlättar köksarbetet.
är den stadig när man trycker i kontakterna?
 
Redigerat:
Vi har några popup och är nöjda!
Köp såna som kan skjuta ner med kontakter i, då får man bort sladden till ex. köksmaskinerna.


Sent from my HTC Incredible S using Byggahus
 
Har en med rostfritt lock. Den fungerar bra. Tycker den är stadig, har aldrig reflekterat över att den skulle vara vek. Det är ju en lösning man använder när det inte på ett enkelt sätt går att ha ett vanligt fast uttag av någon anledning, t ex i en köksö. Den har uppenbara nackdelar jämfört med ett fast uttag: det kan rinna ner vätskor och ramla ner smuts och pulver i springan, den bygger några mm så man har inte längre en helt slät avställningsyta, den kommer att bli repig med tiden även om man har en med metallock, och den tar plats i skåpet under. Trots det var det den bästa lösningen för oss i vår köks-"halvö" där det inte gick att få ett nåbart fast uttag på annat sätt.
 
nimhed skrev:
De är ju ganska svårplacerade då man behöver plats under skivan. Gör dessutom skivan mer svårstädad, då det säkert kommer samlas skit i skarven. Jag ser dessa uttag som en häftig detalj, snarare än något som verkligen underlättar köksarbetet.

Jag har en låda, under å det funkar kalas:)
 
Satte en PP i en vertikal skiva, bakom micro, när vi byggde kök 2007. Den användes flitigt fram till flytt 2012 och den fungerade klanderfritt. Mycket stabil.
176481.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
ImageUploadedByByggahus.se1362649762.926702.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1362649779.290264.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ginnfilt skrev:
Satte en PP i en vertikal skiva, bakom micro, när vi byggde kök 2007. Den användes flitigt fram till flytt 2012 och den fungerade klanderfritt. Mycket stabil.
[bild]
snyggt o smart!
 
Satte en PP med tre uttag mitt på den nya köksön. Skulle inte klara mig utan dem idag. Stabilt och snyggt. Kaffemaskin och kvarn halvpermanent installerade i två av uttagen. Bra att det går att skjuta ner dem med sladdarna i.
 
Ärligt talat fattar jag inte riktigt vitsen med dessa. Personligen tycker jag att vanliga uttag under överskåpen inne vid väggen är både enklare, snyggare och inte minst billigare. Men smaken är ju som baken...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.