K Kuben1 skrev:
Nä, @MathiasS , tänkte något mer i stil med: [länk]

(y) Där man kan vistas även vid lite kyligare väder, kanske ha en liten växt och frusna småttingar som byter om, huttrandes och blåa om läpparna. ;)
Ok, men du sa "inte ap-dyrt" och det går inte ihop med det du vill göra (dvs något som håller och man kan gå därunder).

Blåa läppar ska ingen ha, 31gr i Stockholm kostar 4-5000 om året med värmepump och pooltak.
 
  • Gilla
Kuben1
  • Laddar…
Mathias

Du har kanalplast?

Hur mkt dyrare det blir med klarglas ska jag återkomma efter sommaren!
 
Jag har "klarglas" (polykarbonat) i gavlarna och kanalplast i taket.

Problemet med "klarglas" är att det ändå är fullt med kondens och droppar på insidan, så det ser iaf inte klart ut.....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ok, men du sa "inte ap-dyrt" och det går inte ihop med det du vill göra (dvs något som håller och man kan gå därunder).

Blåa läppar ska ingen ha, 31gr i Stockholm kostar 4-5000 om året med värmepump och pooltak.

Du har så rätt så: Önskan går inte ihop! :-D Men drömma kan man alltid. :-D
 
  • Gilla
roffer
  • Laddar…
För oss har det blivit ungefär så här med badandet:

Jag kan hålla 31gr i poolen nästan hela oktober om jag vill. Det är mycket senare på säsongen än vad vi behöver. Långt innan dess vill man nämligen inte gå *till* poolen för att bada. När man väl är i badet spelar ett ingen roll hur kallt det är i luften, med 31-32 i vattnet fryser man inte ändå, oavsett om taket är på eller inte.

Under taket är det nästan alltid för varmt eller för fuktigt för att man ska vilja vistas där, förutom för badande för då är man varm och blöt ändå....
 
  • Gilla
Kuben1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.