Det är inte jättedyrt att byta ut isolerglaskassetter så länge de inte är väldigt stora.
Det finns lite olika glas men jag gissar att det kostar ca 800-1650kr/kvm samt arbete och framkörning.
Det är ofta snabbt och lätt att byta isolerglaskassetten men det kan alltid finns något som försvårar arbetet.
Jag har bytt en del isolerglaskassetter och det tar inte speciellt långt tid ofta hinner jag byta flera per timme om de inte är limmade med silicon för då tar det lite längre tid, det som tar tid är leveransen av isolerglaskassetten.
 
  • Gilla
Gabsson
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det är inte jättedyrt att byta ut isolerglaskassetter så länge de inte är väldigt stora.
Det finns lite olika glas men jag gissar att det kostar ca 800-1650kr/kvm samt arbete och framkörning.
Det är ofta snabbt och lätt att byta isolerglaskassetten men det kan alltid finns något som försvårar arbetet.
Jag har bytt en del isolerglaskassetter och det tar inte speciellt långt tid ofta hinner jag byta flera per timme om de inte är limmade med silicon för då tar det lite längre tid, det som tar tid är leveransen av isolerglaskassetten.
Tack. Det är 2 glas idag, är det någon större mening att satsa på 3 glas?
Energiglas med argon absolut, det har ju betydligt bättre U-värde.

Hur är det med djupet på kassetten? Jag antar den behöver vara exakt lika tjock för att passa i träramen?
 
G Gabsson skrev:
Tack. Det är 2 glas idag, är det någon större mening att satsa på 3 glas?
Energiglas med argon absolut, det har ju betydligt bättre U-värde.

Hur är det med djupet på kassetten? Jag antar den behöver vara exakt lika tjock för att passa i träramen?
Om det ska passa att byta rakt av så måste måtten vara samma.
Ofta är det stämplat eller stansat någonstans på listen i isolerglaskassetten vad det är du har t.ex 4-12-4 samt kassettens mått.
 
  • Gilla
Gabsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.