Funkar det med synckabeln Rrrrr? Jag fick det inte att fungera sist utan det fick bli var sin tändtråd till konvertrarna
 
Funkar om man kopplar som i kopplingsanvisningen :cool:

Du får tex inte koppla tändtråd till den som ska vara slav. Så fort en Jolly får spänning på swd ingången så kommer den att agera Master. Ska gå att nollställa på nåt sätt fast har aldrig provat.
 
Aha kanske var det jag gjorde fel
 
Nu när jag vet vad jag letar har jag kollat runt och funderat lite.
Jag behöver är alltså en converter för 24V konstantspänning och en som omvandlar konstant 24V spänning till konstant 350mA ström (eller tvärt om), som dessutom är dimbar. Hittade en hide-a-lite converter som verkar funka, men vet ej om den är dimbar.
Bifogar en bild på hur jag tänkte att det ska kopplas. Jag tycker det borde gå att lösa?
 
  • belysning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har du för armaturer som är 24V konstantspänning?

Du måste ha två drivdon (tex Jolly) en inställd på konstantström 350mA och en inställd på 24V konstantspänning om det är sådana armaturer som du också har.
 
Segge skrev:
Hide-a-lite ledstrip flexibel fx

Går det att mata en jolly med 24v DC?
? Du matar UT 24V från Jollyn.

Somsagt.. Du behöver två Jolly, en ställer du in på 350mA och matar dina bright-eye samt en som du ställer in på 24V DC och matar din ledstrip från den.

Sen behöver du en återfjädrande knapp för varje jolly som du använder för att slå på/av samt dimmra dem. (går även styra med 0-10V vriddimmer också om man vill de)
 
Okej det är en lösning! Men jag om jag vill använda Elko Plus PWM dimmern?
 
Då köper du en 24V DC trafo matar dimmern från sekundärsidan på trafon, sen från dimmern till ledstripen.

Dina 350mA spottar får du fortfarande köpa en konstantströmskonverter till.
 
Det är så jag tänkte mig i inlägget vid lunchtid idag. Har svårt att hitta någon konstanströmskoverter med 24VDC in och 350mA ut som är dimbar med PWM. "ACCUlight" 12-32 in, 2x350mA ut - dimbart eller Omvandlare 12-24V in, 350 eller 500mA ut - dimbart hos http://www.ledlab.se/sortiment/led-drivdon/350-1500ma/ borde funka?
 
Jo ArtikelNr: 500069 Verkar ju ska funka! Då borde du kunna använda din dimmer samt ha en gemensam 24DC trafo!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.