Demmpa Demmpa skrev:
Vi har sånna avtappningskranar på alla våra element i källaren, anledningen är att man ska kunna tömma varje element i källaren, om det bara fanns en avtappning i källaren så hade inget av dom element utan avtappningskran kunnat tömmas.

Så om TS tar bort det elementet så kan man ändå tömma alla andra element i källaren.
ah tack det förändrar endel isåfall kanske jag inte har så mycket nytta av den? Jag vet inte om alla förstod hur jag menar förut med att det inte kommer nån värme därnere på vintern typ, vi har en liten dosa på väggen däruppe som styr hur varmt vi vill ha det, och alla element är kopplade på ett eller annat sätt dit, så vad jag menar är , hur får man värme ner dit om det redan är rätt värme på övervåningen. För då slår den ju av automatiskt. Kanske är jag som inte förstår va ni menar hehe vet ej
 
R
Flödesproblem får du ingen värme på elementet och det uppe blir varmt , så finns inget vatten
som flödar i genom det , något stoppar upp flödet , vad ???
 
Ni har alltså en central tempgivare monterad på markplan. Den tempgivaren reglerar framledningen, sedan måste hela radiatorkretsen justeras in så att det blir ”rätt” flöde i alla elementen.


Vi håller mellan 17 & 20 grader i källaren, 21° på markplan samt håller någon plusgrad i garaget, alla element har värme vid termostaten, returen håller vi nere till ca 25-30°.
 
  • Gilla
Tonybr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.