GK100 GK100 skrev:
Det vet man inte.
Ok

Plejd dim02 verka ha 100va på framkant och 50va bakkant
Min led lampa är på 50w, då har jag ingen aning om den kommer funka alltså
 
Om det är en "platt strålkastare med många små individuella LED:ar" så kommer det med stor sannolikhet fungera med båda metoderna. Detta eftersom de flesta av dessa strålkastare inte har någon glättning av den likriktade nätspänningen.

Istället har de en rätt fiffig metod att koppla om lysdioderna i serie/parallellkoppling beroende på nätspänningen så att effektfaktorn hålls hög.

Edit: Men säker kan man förstås inte vara innan man testat.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok

Plejd dim02 verka ha 100va på framkant och 50va bakkant
Min led lampa är på 50w, då har jag ingen aning om den kommer funka alltså
Jo skämt åsido kan du tänka dig i princip allt annat än gamla glödlampor och halogen via tung "järnkärnetrafo" som bakkant. Så du ligger på gränsen men det ska en någorlunda premiumprodukt som Plejd klara utan problem.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ok
Ja men va bra!

Då blir det 4 trådar från plejd till kopplingsdosan.


Ska jag då koppla på en rörelsevakt så ska den ha en fas, neutral tar man från kopplingsdosan sen ska neutral tillbaka till plejd som styrning?
Då är vi uppe i 6 trådar vilket börjar bli tajt va?
 
Och tusen tack för svaren, jag blir tokig när jag inte fattar hur saker funkar :D
 
Om man köper BAT01 funkar den då som MNT01 eller måste man köpa båda?
Känns ju som BAT01 är ett måste så man slipper ställa in allt varje gång det blir strömavbrott
 
nino nino skrev:
Om man köper BAT01 funkar den då som MNT01 eller måste man köpa båda?
Känns ju som BAT01 är ett måste så man slipper ställa in allt varje gång det blir strömavbrott
Det räcker med BAT-01
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Måste man gör nåt i appen efter man knäppt fast bat-01 eller är det klart då?
 
Nissens
MultiMan MultiMan skrev:
Köpte den Steinel-modellen för 6-7 år sedan (kan vara ännu längre sedan, på CO). Hoppas den är förbättrad för det är den sämsta rörelsesensor jag någonsin haft. En 50-kronors från okänt Kina-märke fungerar bättre.

Den dog helt efter 5 år av mycket sporadiskt och svårinställt sensorfält. Satt ändå skyddad under ett långt takutskott och det regnade aldrig på den. Drev en ensam 150W halogen.
Konstigt, jag har flera stycken som fungerat felfritt i +10 år. De drev 200W halogenlampor länge, men har bytt till led nu.
Har utökat och kopplat fler Steinel till Plejd, fungerar väldigt bra.
Du måste haft otur, eller så har jag haft en fantastisk tur…
 
Nissens
nino nino skrev:
Måste man gör nåt i appen efter man knäppt fast bat-01 eller är det klart då?
Man aktiverar bat i appen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Man aktiverar bat i appen.
Japp, jag knäppt fast sen åkte jag och efter 2v märkte jag att det inte funkade som det skulle, då var det bara att aktivera
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
nino nino skrev:
Japp, jag knäppt fast sen åkte jag och efter 2v märkte jag att det inte funkade som det skulle, då var det bara att aktivera
Toppen!

Hur har det gått för dig med sensorerna?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Toppen!

Hur har det gått för dig med sensorerna?
Inte alls
 
Nissens
nino nino skrev:
Inte alls
Vad har hänt?
 
Nissens Nissens skrev:
Vad har hänt?
Eller vilka sensorer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.