Hur kan man koppla en enhet till till dim-01?

Tänker att koppla till power supply för neon led list COB 220V.
Utebelysning, 2 st är redan kopplat. (den gråa o orangea sladden, styrning via plejd och vanlig on/off knapp)
 
  • Eluttag med öppet eluttag och en installerad DIM-01 enhet för anslutning av LED-listers strömförsörjning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A Adihus skrev:
Hur kan man koppla en enhet till till dim-01?

Tänker att koppla till power supply för neon led list COB 220V.
Utebelysning, 2 st är redan kopplat. (den gråa o orangea sladden, on/off knapp)
Är det rätt kopplat nu?
Om du slår av brytaren kan du tända utebelysningen? (Brytaren ska in på ”1” eller ”2” ingången för att få smartare funktion och då ska den orangea ut på ~.)
Av din bild ser det inte så ut.
Sedan till svaret på din fråga kan du inte ha två olika tändningar ut från plejden eller är tanken att lägga den på samma?

Har du länk till vad du vill koppla in?
 
MBL19 MBL19 skrev:
Är det rätt kopplat nu?
Om du slår av brytaren kan du tända utebelysningen? (Brytaren ska in på ”1” eller ”2” ingången för att få smartare funktion och då ska den orangea ut på ~.)
Av din bild ser det inte så ut.
Sedan till svaret på din fråga kan du inte ha två olika tändningar ut från plejden eller är tanken att lägga den på samma?

Har du länk till vad du vill koppla in?
Det är inte jag men elektriker som kopplade allt då hoppas att d e rätt :)
Jag kan inte tända utebelysningen om jag slår av brytaren.
Tanken är att lägga den på samma. Jag tänker att tända begge 2 lampor o en ny enhet (led list neon med power supply )

Här är länken
https://ledmegastore.se/230v/4427-2...till-230v-type-q-minnesfunktion-max-50-m.html
 
A Adihus skrev:
Det är inte jag men elektriker som kopplade allt då hoppas att d e rätt :)
Jag kan inte tända utebelysningen om jag slår av brytaren.
Tanken är att lägga den på samma. Jag tänker att tända begge 2 lampor o en ny enhet (led list neon med power supply )

Här är länken
[länk]
:) ok. Du kan alltså inte justera ljusstyrkan eller tända med knappen om plejden är på ”off”. Jag tycker den är inkopplad med bristfällig funktion med tanke på möjligheterna som finns.

Jag skulle vänligt men bestämt säga att du inte kan använda plejden att tända/släcka/dimra produkten du länkar till. För att göra det ska du använda den egna appen för produkten.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
MBL19 MBL19 skrev:
:) ok. Du kan alltså inte justera ljusstyrkan eller tända med knappen om plejden är på ”off”. Jag tycker den är inkopplad med bristfällig funktion med tanke på möjligheterna som finns.

Jag skulle vänligt men bestämt säga att du inte kan använda plejden att tända/släcka/dimra produkten du länkar till. För att göra det ska du använda den egna appen för produkten.
Nej, jag kan inte tända med knappen när plejden är på "off" men den behöver jag inte. Den fungerar med astrour inställning... Jag tänder inte utomhusbelysning på dagen :) har färg ljuskällor som jag kan justera med fjärrkontrollen 😉
Behöver inte att dimra med plejd.

Min tanke är att sätta ljusstyrkan på tex 25% i egna appen o låt den vara så. Sen plejden kommer att tända den samtidigt med 2 st utebelysning som är redan kopplade..
 
A Adihus skrev:
Nej, jag kan inte tända med knappen när plejden är på "off" men den behöver jag inte. Den fungerar med astrour inställning... Jag tänder inte utomhusbelysning på dagen :) har färg ljuskällor som jag kan justera med fjärrkontrollen 😉
Behöver inte att dimra med plejd.

Min tanke är att sätta ljusstyrkan på tex 25% i egna appen o låt den vara så. Sen plejden kommer att tända den samtidigt med 2 st utebelysning som är redan kopplade..
Tyvärr är det inte att rekommendera att koppla den till en DIM-01. Kanske att det skulle gå med en CTR-01 men hur du ska koppla anslutningskabel med dragavlastning förstår jag inte riktigt enligt det jag ser från bilderna.
Köp en Plejd SPR-01 så kan du få till funktionen du letar efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.