Jag ber om överseende om det är fel avdelning, men jag hittar ingen bättre.
Jag skulle gå in på play butik och kolla efter en app, och får upp nedanstående blaffa.
Det verkar omöjligt att få bort den och komma vidare. Jag vill varken köpa något eller verifiera något.
Hur ska jag göra för att komma in på play butik som vanligt?
 
  • Skärmbild från Google Play som visar meddelandet "Du har inte konfigurerat verifiering av köp" och alternativ för biometrisk verifiering samt användning av lösenord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mats_R skrev:
Jag ber om överseende om det är fel avdelning, men jag hittar ingen bättre.
Jag skulle gå in på play butik och kolla efter en app, och får upp nedanstående blaffa.
Det verkar omöjligt att få bort den och komma vidare. Jag vill varken köpa något eller verifiera något.
Hur ska jag göra för att komma in på play butik som vanligt?
Jo ofta så hjälper det med att starta om mobilen.
Plus att kolla om du har någon större uppdatering?

Sen vad har du valt mellan lösenord eller biometri?

Alla uppdateringar är benhårda nuförtiden pga allt ond verksamhet därute.
 
P paralun skrev:
Jo ofta så hjälper det med att starta om mobilen.
Plus att kolla om du har någon större uppdatering?

Sen vad har du valt mellan lösenord eller biometri?

Alla uppdateringar är benhårda nuförtiden pga allt ond verksamhet därute.
Jag har inte gjort något val, utan bara backat tillbaka.
 
Vad händer om du väljer endera?
 
M Mats_R skrev:
Jag har inte gjort något val, utan bara backat tillbaka.
Jag provade att starta om telefonen, det hjälpte inte.
 
M Mats_R skrev:
Jag har inte gjort något val, utan bara backat tillbaka.
Jo men starta om mobilen... ta det lugnt och kolla vad som kommer upp.
" Du har en viktig systemuppdatering kan komma upp"....
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vad händer om du väljer endera?
Jag har inte vågat prova.
 
namnbyte
Ta använd lösenord så blir det bra, betyder att du behöver ange ditt google-lösenord OM du någonsin köper något. Som ett skydd/stopp innan köpet genomförs.
 
P paralun skrev:
Du har en viktig systemuppdatering kan komma upp"...
Jo, den kommer upp, men jag vet inte om jag vågar uppdatera. Sist jag uppdaterade så förstörde uppdateringen en telefoninspelningsapp (ACR) som jag har. Jag hade ett jättejobb att leta upp den igen på ett ställe som hette unchained.
 
namnbyte namnbyte skrev:
OM du någonsin köper något.
Men jag kan inte köpa något med telefonen. Det finns ingen betalninsmetod installerad. Jag tror inte heller att jag har något Googlekonto.

Finns det ingen annan som har fått upp samma bild?
 
M Mats_R skrev:
Jo, den kommer upp, men jag vet inte om jag vågar uppdatera. Sist jag uppdaterade så förstörde uppdateringen en telefoninspelningsapp (ACR) som jag har. Jag hade ett jättejobb att leta upp den igen på ett ställe som hette unchained.
Jo nu vet jag inte varför du inte "vågar"?? Det är ju ett måste annars blir du uppäten av de onda oavsett vad du nu har på din mobil. Bara att bita ihop och en telefoninspelningsapp kan ju vara klart ond utan att kolla.
 
P paralun skrev:
Jo nu vet jag inte varför du inte "vågar"?? Det är ju ett måste annars blir du uppäten av de onda oavsett vad du nu har på din mobil. Bara att bita ihop och en telefoninspelningsapp kan ju vara klart ond utan att kolla.
Jo, det som hände förra gången var att appen slutade att spela in automatiskt. Jag läste sedan på div. forum att det berodde på att automatisk inspelning hade blivit förbjudet i USA. Efter uppdateringen fungerade appen bara manuellt.

Jag förstår inte riktigt, hur skulle inspelningsappen vara ond?
 
M Mats_R skrev:
Men jag kan inte köpa något med telefonen. Det finns ingen betalninsmetod installerad. Jag tror inte heller att jag har något Googlekonto.

Finns det ingen annan som har fått upp samma bild?
Du har inte laddat ner något från Google Play tidigare?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Du har inte laddat ner något från Google Play tidigare?
Jodå, jag har laddat hem flera gratisappar under senaste åren. Nu senast en väderapp från sjöfartsverket. Det har alltid fungerat bra innan.
 
M Mats_R skrev:
Jodå, jag har laddat hem flera gratisappar under senaste åren. Nu senast en väderapp från sjöfartsverket. Det har alltid fungerat bra innan.
Utan att ha ett Google konto?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.