Tror inte det blir någon särskild påverkan av näraliggande trattinlopp, separera dem i sidled så att det går bra att komma åt att svetsa emellan.
 
Redigerat:
Se bifogad bild om jag har fattat rätt...
 
järnspikar fel.. vänta
 
ööh... blev det något fel, min firefox fixade nog inte meddelandet från klex
 
_ap_
2an skrev:
Jag vet inte varför men enligt termoventiler el i instruktionerna till laddomat 21 avråder man från att koppla in radiatorkretsen på laddkretsen, Vet inte varför men de säger dom iaf..

Som sagt ingen Boröshunt ska du ha iaf, Är det nått som förstör skiktningen så är det den då returen går genom hela tanken värms den samt kyler tanken i toppen..
Tror det är för att om det skulle uppstå ett litet kok är det stor chans att luft bubblor
sugs med till radiatorerna.

På nya borö tankar har man shuntrören på utidan av tanken, inte genom tanken.
Men personligen tror jag att en egen shunt placering är den bästa..
 
Hmm.. shuntautomatiksplaceringen? nära acken eller?
 
_ap_
Så nära som möjligt för att minska förlusterna.
 
_ap_ skrev:
Tror det är för att om det skulle uppstå ett litet kok är det stor chans att luft bubblor
sugs med till radiatorerna.
Låter troligt..
Framför allt så ska man nog med sådan inkoppling inte shunta ut något till radiatorerna första eldningarna..
 
Man ansluter nedåt på övre röret och ser till att luften går ut (eller till tanktoppen vid tryckexpansion). Jag tycker att det är en dålig lösning att ha massor av anslutningar mot tanken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.