Jag misstänkte att det var så med isoleringen, det var väl det enda svaga i denna konstruktionslösning. jag har för övrigt samma lösning, med oisolerad leca sten i mitt 170m2 hobbyhus eller garage om man så vill, byggt 1998.

Vad tror ni om att ha 250mm bred leca sten närmast sulan, och de tre översta varven med 200 mm sten. Isolering på utsidan i det 50 mm steget som blir med stenulls fasad isoleringsskiva. på insidan av kantbalken tänkte jag lägga en 50mm markisoleringsskiva som fasas 45grader i ovankant och slutar i höjd med betongplattans ovankant. tilläggas att väggregelstommen som är 170mm har stöd av lecastenkantbalken under hela bredden.
 
Hur har ni armerat grundsulan där den trappas upp, alltså på den vertikala biten mellan de olika stegen? jag tänkte göra en 50cm bred grundsula och 20 cm hög,Verkar 20 cm horisontalt överlapp mellan de olika trappstegen vettigt?
 
Slänger in en bild från en hög (ca 120cm) grund vi gjorde för någon vecka sedan.
Som ni ser använde vi vanlig frigolit (bör ha varit s200) som form för gjutningen av själva plattan.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
@gordetsjolvaren

Såg att du varit online för inte så länge sen så jag ställer frågan, hur gjorde ni i slutändan med er grund?

Tacksam för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.