Det är inget alternativ att göra som du skriver! skippa sista metern, 50cm plant ifrån väggen och 50cm slänt på 45grader är det enkla alternativet.
Eller så sätter du ett dött materia på glesenl om du ska kunna fylla emot. t.ex steniskiva eller liknande. ni kan kapa panelen 20cm ovanför färdig mark och sätta steniskivan precis under panelen och ner, på glesen eller vad som finns bakom panelen. obs inget bläck under panelen, gör mer skada än nytta!
 
Bit i det sura äpplet. Varför tips om L stör inte inkommit ät förvånande.
Måste du så nära in på grannens tomt? Försök in i det sista att hålla dig på din tomt. Eller står grannens förråd på din tomt?

Foto? Så vi kan garva lite?
 
Om du hade mig till granne så skulle du inte ha en chans, nada.

Om du kapar väggen och gjuter eller murar en vägg lite högre än din fyllning, in med en ny syll. Plywood+gips invändig och fixa till panel, den gamla om den höll rivningen annars ny. Lika rakt som innan är också ett krav.
DÅ skulle jag fundera på det.

Om nu din granne (Gud förbjude) går med på detta vansinne så bör han kräva att platonmattan går minst 15 cm ovan mark. Listen ger jag inte så mycket för, jag har gräs mellan väggen och listen för listen är mjuk och buktar ut mellan spikarna/skruvarna.

Nada

Protte
 
Protte ,
Varför har du mattan stickande upp o listen synlig när den ska avslutas 10 cm under marknivå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.