Som sagt, kolla med tillverkaren vad dom rekommenderar. Fiberförstärkt spackel används framför allt när man har golvvärme eller när man spacklar på t.ex. brädgolv. Eftersom du har ett fast och stadigt underlag så tror jag att det bara blir onödigt dyrt med en sådan produkt.

Om det går att lägga matta utan att justera spacklingen beror på hur duktig du är på att spackla samt hur noggrant du blandar bruket.
Produkten i sig går att få tillräckligt slät för att lägga matta på, men har du aldrig flytspacklat förut så kan du nog räkna med att behöva justera en del efteråt.
 
Ok, jag får planera lite och kolla upp vilka produkter som förs i handeln där jag bor. Tack skall du ha så länge ACME för att du delar med dig av din kunskap till oss som är noviser.
 
ACME skrev:
Golvfallet skall vara minst 1:200, dock max 1:50 vid duschplats och under badkar.
På övriga ytor ska det luta ca 1:300 mot golvbrunn, men eftersom bakfall inte får förekomma i någon del av utrymmet så kan det vara lättare att öka på detta en aning.
Det är inte så hemskt farligt om fallet är precis riktikt överallt. Golvet stannar ju våt i alla fall efter duschbesök och det står vatten på det om du inte torkar det med blad eller dyligt. Men fall måste det finnas.
 
  • Gilla
heno7315
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.