Parkslide
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
D diy1 skrev:
Parkslide
Perfekt! Riktigt tråkigt och ful om hösten, sprider sig gärna in över tomtgränsen med :)
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
D diy1 skrev:
Parkslide
Att hota med att kidnappa grannens barn eller bränna hans bil är väl en sak men det där kan nog få dig utesluten för evigt från detta forum. Inget man skojar om här inte... :rofl::p
 
  • Haha
  • Gilla
Rickard Ohlin och 5 till
  • Laddar…
Jag är för det mesta anhängare av uttrycket öga för öga, tand för tand, så även i det här fallet. Sätt ner foten om du vill det. Men gör det genom att säga upp deras stallplats, gör det inte genom att omringa deras tomt med en ogenomtränglig skog. Stallplatsen är öga för öga, skogen skulle vara bruten nacke för skavsår på lillfingret, typ.
Säg gärna upp stallplatsen med en motivering i stil med; "då ni genom diverse lögner och förhalanden försökte stoppa min försäljning av tomter trots att de inte ligger i närheten av er tomt känner jag att jag inte vill erbjuda er plats i mitt stall längre. Min respekt för er som grannar är förbrukad." Det går ju att brodera ute med andra ord som passar in bättre på situationen såklart. Du har tydligt visat för dem att du inte är nöjd med deras agerande, utan att för den skull gå till överdrift. Det kanske finns annat du kan göra också om du fortfarande inte känner att du gett igen tillräckligt, men träden...? Njae...
 
  • Gilla
Ulla C och 1 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Jag är för det mesta anhängare av uttrycket öga för öga, tand för tand, så även i det här fallet.
Titta gärna på hur det blir där den typen av rättvisa tillämpas.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ge gärna exempel så jag kan göra det. Och när du ändå håller på, ge exempel på när eftergivenhet har fungerat. (y)
 
  • Gilla
Ponnyfarm
  • Laddar…
T ToRy skrev:
öga för öga, tand för tand.
Om man blir stoppad att få bygga är det ju långsiktigt, att bedriva skogsbruk är ju också långsiktigt ;)

Dessutom är det billigt, man köper granplantor för ett par kronor styck, sen är det bara att planera ut dem med ett spett med någon meters mellanrum och det tar ett par år innan man börja märka vad som egentligen kommer att bli när de väl tar fart och börja växa. :)

Sen finns det fördelar att sina barn sen kan avverka skogen och casha in ett par hundra tusen på planteringen av plantorna för några tusen kronor.

Mer skogsbruk åt folket :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Absolut, starta hur mycket skogsbruk som helst! Men som hämnd mot en granne är kanske en liiiiite märklig motivering. ;)
 
Tips på snabbväxande träd är pyramidpoppel kan dra iväg flera meter per år och blir ca 25 meterhöga kompletera med tuja för absolut ingen insyn. från grannen Har du lantbruksfastighet har ju du alltid möjligheten bygga ekonomibyggnader :)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Om grannen tycker så illa om att få grannar ,får han väl köpa marken av dig.
 
Jösses, grannen från helvetet... dig skulle man inte vilja råka skvätta lite vatten på med vattenspridaren.
Av vad du skriver här (iofs otroligt fragmenterat och svårt att få grepp om) så misstänker jag att det finns fog för grannens invändningar. Lägg energin på något vettigt och ha inte så ömma tår. Räkna till en miljon eller nåt så kanske ilskan rinner av dig.
 
Har du suttit ned med grannen och diskuterat dennes synpunkter med ert bygge? Jag förstår känslan av att vilja trycka dit grannen, men är det inte bättre att ha med sig grannen i stället? Kolla exakt vad grannen hänger upp sig på och hitta kompromisser. Ge lite ta lite. Som vanligt löser kommunikation 99% av alla dispyter. De dispyter man inte löser med kommunikation får man hantera annorlunda, men jag tror inte ni är där ännu på långa vägar.

Gör det bara mycket klart för grannen att bygget kommer bli av. Det handlar om grannen vill få igenom några synpunkter innan det byggs eller inte få igenom något alls.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.