Nya ideer önskar feedback
 
  • planlösning6.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är anledningen till att vissa av dina förslag (första och senaste) så går vinkeln inte i kant med det befintliga till höger? Det gör bara mer yta och kan undvika korridorsutrymme som oftast bara en onödiga kvadratmetrar.
 
Anledningen till att vinkeln inte fortsätter i linje med nuvarande vägg, är för att markera att det är en tillbyggnad. Den röd markerade "korridoren" kommer att bli ca 2*6 m och fungera som allrum eller kontor.
 
  • planlösning7.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jag skulle ändå dra ut den. Ger enklare väggar och jag tycker det blir snyggare med en linje men det är min smak det
 
Varför inte bygga ut någon meter till eller två när ni ändå är igång. så kan ni få ett helt allrum istället. antar att ni har barn med tanke på sovrummen. JAg är ju scker för skjutdörrar så jag hade nog laggt en inbyggd skjutdörr mellan gamla huset och tillbyggnaden samt gjort ett allrum/tvrum/eller dyligtrum....
 
Ja vi har snart 3 barn därav antalet sovrum. Lägger upp en modifierad planlösning. En skjut dörr blir nog bra så köket kan skiljas av från resten.
 
  • plan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
NU är bygglovsansökan inskickad planlösningen blir ungefär som den senaste ritningen
 
Bygglovet blev godkänt idag. Nu återstår bygganmälan, se är det bara att köra igång.
 
Grattis, vad kul! Du har inte den slutliga ritningen för oss intresserade?
 
Bifogar senaste planlösningen med några små ändringar. Byggsamrådet är imorgon. Snickarna kommer den31/3 förhoppningsvis.
Andreas
 
  • plan 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är igång och bygger nu, sitter och väntar på det sista lasset singel. Det känns skönt att vara i gång.
Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.