Eller så har man en liten KLK under trappan direkt mot sovrummet ?

3D-modell av ett sovrum med synlig dörr under trappan som leder till en klädkammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Översiktsplan av en lägenhet med en liten klädkammare (KLK) placerad under en trappa bredvid sovrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag vill ha klk mot tappen. Vinterkläder och skor tar plats. Betydligt mer plats än inomhuskläder .....
 
  • Gilla
riderx
  • Laddar…
M Mats skrev:
Jag vill ha klk mot tappen. Vinterkläder och skor tar plats. Betydligt mer plats än inomhuskläder .....
Ska man ha dörr mot hallen där eller från sovrummet tycker du ?
 
R riderx skrev:
Ska man ha dörr mot hallen där eller från sovrummet tycker du ?
dörr mot hallen
 
  • Gilla
riderx
  • Laddar…
M Mats skrev:
dörr mot hallen
Vad tycker du om köksö vs halvö ? För min planritning?
 
BirgitS
R riderx skrev:
Vad tycker du om köksö vs halvö ? För min planritning?
Det är ju mest en smaksak. Men ha en halvö som gör att man måste gå runt den för att komma till tvättstugan kan ju vara lite irriterande i längden.

Föreslår att altandörren till höger flyttas lite längre från sovrumsväggen så att den väggen går att möblera med t.ex. bokhylla, vitrinskåp eller sideboard.
 
  • Gilla
riderx
  • Laddar…
R riderx skrev:
Ja, men det verkar vara lite inne på nybyggda hus. Särskilt i funkis stil.
Jag tycker det är rätt snyggt. Vitt känns lite

tråkigt.[bild] [bild]

Jag tycker svart är fint, ger en ombonad känsla och ser ”coolt” ut. Det går att ljussätta på ett bra sätt så det behöver inte kännas mörkt. Allt behöver inte vara ”ljust och fräscht” som det står i mäklarannonserna.
 
  • Gilla
riderx
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Jag tycker svart är fint, ger en ombonad känsla och ser ”coolt” ut. Det går att ljussätta på ett bra sätt så det behöver inte kännas mörkt. Allt behöver inte vara ”ljust och fräscht” som det står i mäklarannonserna.
Ja, nu finns ju inte alla färger i roomsketcher heller.
Jag tänkte kanske inte specifikt kolsvart. Utan någon mörkare ton av grått, brun eller blå är intressant också.

3D-rendering av ett kök med mörkgrå skåp och en vitrinskåp, trägolv, och en matplats med dekorerat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju mest en smaksak. Men ha en halvö som gör att man måste gå runt den för att komma till tvättstugan kan ju vara lite irriterande i längden.

Föreslår att altandörren till höger flyttas lite längre från sovrumsväggen så att den väggen går att möblera med t.ex. bokhylla, vitrinskåp eller sideboard.
Bra tips. Jag har flyttat upp dörren så att det är 60 cm mellan sovrumsväggen.
Översiktsplan av en lägenhet med markerad dörr upp till sovrummet och 60 cm utrymme mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du funderat något på hur du ska bära upp övervåningen? Jag får bara en känsla av att det kan dyka upp balkar lite här och där som kanske eller kanske inte kommer i konflikt med glaspartier och annat. Fundera även över var avloppet från övre wc ska komma ner.

R riderx skrev:
Tänkte bygga ett tvåplanshus.
Jag kommer bo ensam i huset. Men jag vill att det ska finnas plats för en eventuell familj om jag skaffar någon gång i framtiden eller om jag ska sälja. Huset ligger på en lätt sluttande tomt med allmänning med en väg som går till mitt och vidare till grannens hus. Framför vägen finns en allmänning som är röjd för fri havsutsikt till havet ca 100 meter. Tvåplan för att komma upp lite extra och få ta del mer av havsutsikten. Huset kommer ha pulpettak och ryggås på övervåningen är tanken.

[bild] [bild]
 
A Arga ingenjörn skrev:
Har du funderat något på hur du ska bära upp övervåningen? Jag får bara en känsla av att det kan dyka upp balkar lite här och där som kanske eller kanske inte kommer i konflikt med glaspartier och annat. Fundera även över var avloppet från övre wc ska komma ner.
Jag har inte funderat på det. Men jag hoppas att ritarna på fiskarheden ska kunna hjälpa med det.
 
R riderx skrev:
Bra tips. Jag har flyttat upp dörren så att det är 60 cm mellan sovrumsväggen.
[bild]
jag är tveksam på Ö kontra ett U format kök.
Du kan testa med U form med öppningen mot tvättstugehållet, bara osäker på om det ryms bredvid diskhon
 
M Mats skrev:
jag är tveksam på Ö kontra ett U format kök.
Du kan testa med U form med öppningen mot tvättstugehållet, bara osäker på om det ryms bredvid diskhon
Mmm, samma.
Jag är nog mer inne på Ö då jag trivs med det i lägenheten. Perfekt att lasta upp matvaror när man handlat eller ska bjuda på mat. Sen blir diskmaskinen mer lättillgänglig från matbordet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.