Som sagt alla genomföringar i duschzonen är förbjudna, jag tror det gäller oavsett höjd (men är osäker, kolla branschreglerna på bkr.se). Så formellt blir det inte godkänt även om det är högt, skulle jag tro. Och då är det stor risk att en bes. man kommer att känna sig skyldig att anmärka på det. Svårt att säga hur mycket en sådan formalitetsanmärkning skrämmer en köpare, men man vill ju helst ha helt rent protokoll, framförallt för badrummet.
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Som sagt alla genomföringar i duschzonen är förbjudna, jag tror det gäller oavsett höjd (men är osäker, kolla branschreglerna på bkr.se). Så formellt blir det inte godkänt även om det är högt, skulle jag tro. Och då är det stor risk att en bes. man kommer att känna sig skyldig att anmärka på det. Svårt att säga hur mycket en sådan formalitetsanmärkning skrämmer en köpare, men man vill ju helst ha helt rent protokoll, framförallt för badrummet.
Aha ok, så även en eldragen kabel skyddad med list kommer att anmärkas av bes.man?
 
Vet ej, men ligger den ända uppe vid taket, så vore det väl lite kitsligt, tycker jag.
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Vet ej, men ligger den ända uppe vid taket, så vore det väl lite kitsligt, tycker jag.
Hade tänkt mig något sådant här....typ markerat i lila färg. Dra en kabel med list via elektriker, från spegel och upp till andra sidan. Se ritning, markerat i lila färg, kommer bes man anmärka detta?
 
  • Ritning av badrum med lila markeringar för planerad kabelföring och eldriven spegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H hempularen skrev:
Vet ej, men ligger den ända uppe vid taket, så vore det väl lite kitsligt, tycker jag.
Fast med en eldriven handdukstork :)
 
BirgitS
Att dra en elkabel vidare från spegeln medför väl inte att du behöver göra något hål i tätskiktet. Sen blir det väl snyggare att dra kabeln runt i vinkeln mellan vägg och tak samt ovanför fönstret i stället för tvärs över taket.
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Att dra en elkabel vidare från spegeln medför väl inte att du behöver göra något hål i tätskiktet. Sen blir det väl snyggare att dra kabeln runt i vinkeln mellan vägg och tak samt ovanför fönstret i stället för tvärs över taket.
Gillar din idé starkt! Tackar vännen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.