Ja, men då så! Det är inget svårt det där. Några timmars runtkrypande på alla fyra för att lägga kabeln, sen tuffar den förhoppningsvis och går i åratal utan att du behöver göra mer.
 
Jag avråder från att testa med att inte installera guidekabel. Gardenas maskiner är byggda för att alltid använda guiden vid hemgång. Utan guide kommer den att virra runt sannolikt tills batteriet är slut.

HQ har lite fler trix när det gäller att hitta hem till laddstationen, gång längs beg.kabel och signal från laddstation som då är bortplockat på gardena-produkterna.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
E etompau skrev:
HQ har lite fler trix när det gäller att hitta hem till laddstationen, gång längs beg.kabel och signal från laddstation som då är bortplockat på gardena-produkterna.
Ah, det borde jag tänkt på. Tack för rättningen!
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
E etompau skrev:
Jag avråder från att testa med att inte installera guidekabel. Gardenas maskiner är byggda för att alltid använda guiden vid hemgång. Utan guide kommer den att virra runt sannolikt tills batteriet är slut.

HQ har lite fler trix när det gäller att hitta hem till laddstationen, gång längs beg.kabel och signal från laddstation som då är bortplockat på gardena-produkterna.
Så får det bli.
Tackar.
 
Hej igen,
Ny fråga, som ni ser på min "grymma", vill jag gömma laddstationen bakom altanen, ca en meter in, och då blir det en ganska smal gång in, kommer detta funka med avgränsningskablarna och guidekabeln i mitten tror ni?
Blir lite osäker hur jag ska tolka instruktionsboken i bild två.

Tack på förhand. Skiss av altan med planerad placering av laddstation och avgränsningskablar för robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Illustration av instruktioner för placering av guidekabel och avgränsningskabel för robotgräsklippares laddstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M MickePettersson skrev:
Hej igen,
Ny fråga, som ni ser på min "grymma", vill jag gömma laddstationen bakom altanen, ca en meter in, och då blir det en ganska smal gång in, kommer detta funka med avgränsningskablarna och guidekabeln i mitten tror ni?
Blir lite osäker hur jag ska tolka instruktionsboken i bild två.

Tack på förhand.[bild] [bild]

Du ska ha minst 30 cm mellan guide och beg.kablarna.
Går det på platsen du har valt.
 
Hej,
Ja, det går med några centimeters marginal om jag lägger begränsningskabeln under kantstenarna på väg in mot laddaren, det borde väl funka?
På resten av tomten kommer jag lägga begränsningskabeln 22 cm ut från stenen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Testa och se hur det funkar.
 
Det får nog bli så, lite jobbigt bara eftersom jag kommer göra stenläggningen efter jag lagt ner kabeln, men det löser sig.
Tack för svar.
 
Hej,

Jag har två frågor, den första är att jag får inte klockan att stämma i appen, vilket ställer till det.
Jag har kontakt med Gardena men ej löst det än.
Klockan på roboten stämmer, men sätter jag på förbikoppling i en timma klockan 15:00, säger den i appen att förbi koppling slutar 22:00, men ibland säger den 15:00, så antingen samma tid jag startar eller 7 timmar fel, eller 6. Mycket märkligt, har någon annan haft liknande problem?
Jag uppdaterade den i går, men samma sak.

Fråga två, när den går in i laddaren går den alltid lite till vänster, trots att kabeln ligger mitt i underredet, har tom flyttat den lite till höger den sista metern innan underredet.
Jag vet att den går vänster om guidekabeln hem, men sista biten in borde den gå spikrakt.
Det blev faktiskt värre efter uppdateringen i går, den tom missade och fick försöka igen.

Annars är den grym.
 
M MickePettersson skrev:
Hej,

Jag har två frågor, den första är att jag får inte klockan att stämma i appen, vilket ställer till det.
Jag har kontakt med Gardena men ej löst det än.
Klockan på roboten stämmer, men sätter jag på förbikoppling i en timma klockan 15:00, säger den i appen att förbi koppling slutar 22:00, men ibland säger den 15:00, så antingen samma tid jag startar eller 7 timmar fel, eller 6. Mycket märkligt, har någon annan haft liknande problem?
Jag uppdaterade den i går, men samma sak.

Fråga två, när den går in i laddaren går den alltid lite till vänster, trots att kabeln ligger mitt i underredet, har tom flyttat den lite till höger den sista metern innan underredet.
Jag vet att den går vänster om guidekabeln hem, men sista biten in borde den gå spikrakt.
Det blev faktiskt värre efter uppdateringen i går, den tom missade och fick försöka igen.

Annars är den grym.

Det kan vara påverkan från närliggande beg.kablar som påverkar dockningen. Ser att du tidigare har haft frågor/idéer om en smal ingång till laddstationen.
Om det är svårt att justera dessa, så kan du testa med att flytta guidekabeln några cm åt höger och se hur det påverkar.
 
E etompau skrev:
Det kan vara påverkan från närliggande beg.kablar som påverkar dockningen. Ser att du tidigare har haft frågor/idéer om en smal ingång till laddstationen.
Om det är svårt att justera dessa, så kan du testa med att flytta guidekabeln några cm åt höger och se hur det påverkar.
Hej,
Jag flyttade den lite till höger den sista biten, grymt bra blev det. Tack.

Ingen som haft problem med klockan, som jag har?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.