Jasså, det är en sån där modern variant med timer och lampa. Då blir det nog svårt att dra några slutsatser... Testa att mäta mellan kontaktstiften i botten av kannan.
 
P ptlf skrev:
När jag mäter över pinnarna på stickproppen säjer mitt instrument 0.L om jag mäter med strömbrytaren av o 7,14 om den är på
OL betyder Open Load. Alltså oändligt. Det är precis som det skall när strömbrytaren är av. 7,14 var ett oväntat värde. Vad är enheten? Om det är kOhm skulle det innebära 7,5W. För lite för att vara ett varmhå¨llningselement och för mycket för att vara en indikeringslampa. Man kanske inte kan mäta på det viset. Se om du kan mäta mellan kontaktblecken i bottten på kannan. Det är för all del inte omöjligt att felet sitter i bottenplatan.
 
A Avemo skrev:
OL betyder Open Load. Alltså oändligt. Det är precis som det skall när strömbrytaren är av. 7,14 var ett oväntat värde. Vad är enheten? Om det är kOhm skulle det innebära 7,5W. För lite för att vara ett varmhå¨llningselement och för mycket för att vara en indikeringslampa. Man kanske inte kan mäta på det viset. Se om du kan mäta mellan kontaktblecken i bottten på kannan. Det är för all del inte omöjligt att felet sitter i bottenplatan.
Nu får jag OL även med på men det är väl nån timer som slår av efter en viss tid...har testat med sonens bottenplatta o fungerar inte då heller så måste ju vara perkulatorn men gissar delar är lika dyra som ny.
 
P ptlf skrev:
Japp o snart blir det det 70- tal för koka fungerar alltid...finns det nån kaffemaskin som gör gott kaffe
kaffepress
 
B bjorsi skrev:
kaffepress
Smakar ju som snabbkaffe
 
P ptlf skrev:
Nu får jag OL även med på men det är väl nån timer som slår av efter en viss tid...har testat med sonens bottenplatta o fungerar inte då heller så måste ju vara perkulatorn men gissar delar är lika dyra som ny.
Har du en bild mer rakt underifrån? Man får ingen helhetsbild från dina bilder. Om det var avbrott när du mätte på stickproppen och du nuddade båda probarna kan det ha varit resistansen mellan dina fingrar du såg. Det är en extremt enkel pryl och du har redan verifierat att en av de dyrare delarna som var tänkbar kandidat att vara trasig fungerar. Att räkna ut vilken del som inte släpper igenom strömmen borde vara enkelt. Därefter skadar det ju inte att kolla vad den kostar innan du köper en ny perkulator.
 
P ptlf skrev:
Nu får jag OL även med på men det är väl nån timer som slår av efter en viss tid...har testat med sonens bottenplatta o fungerar inte då heller så måste ju vara perkulatorn men gissar delar är lika dyra som ny.
Timern sitter i bottenplattan, så om du mäter i bottenkontakten på kannan ska du få samma värde som när du mätte på elementet. Dock kan det kanske vara svårt att komma åt kobtaktytorna där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.