Det blev fint och de var på det stora duktiga.
Dock blev jag irriterad på lögnerna. På 11 månader rev de allt invändigt. Först i Januari började montera köket, allt annat var opåbörjat. I Februari, en månad senare var hela huset färdigt. Inte 5 stycken proffesionella snickare/hantverkare hade hunnit med det.
Samt att de påstod att de gjort allt för ca 380.000kr. Det var ju bara larvigt.
 
  • Gilla
MoveMe och 3 till
  • Laddar…
Avsnittet var reklam för de ska sälja huset
 
  • Gilla
  • Haha
MoveMe och 9 till
  • Laddar…
Excel
Bra avsnitt! De hade helt klart talang,
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Spännande projekt men jag har svårt att tro budgeten. Följt lite på deras Instagram och antingen är det betalda samarbeten som inte har reklammärkts eller så har någon räknat helt fel.

Lär ju ha varit en hel del folk där varav rörmokare, elektriker, tak-entreprenör, såg även att de har haft hjälp att måla och tapetsera allting, även någon golvslipare var där?

Hmmm…?

Var ju iofs bara ett allrum/sovrum/kök som visades?

De paralellisolerade taket ända upp men såg ingen nockventilation, eller var jag blind?
 
  • Gilla
total
  • Laddar…
Tyckte det var en del märkliga val och också en del som var direkt skitfult.
Det är naturligtvis tycke och smak men att måla huset rosa (typ) kändes jätte fel.
Å andra sidan var mycket annat av inredningen/stilen smakfullt och snyggt.

Kändes också som att de inte var klara på långa vägar (även om de sa sig vara det). En stege till sovrummet liksom. Men det baserar jag mest på att vi inte fick se så mycket. Var mest kök och vardagsrum.
Ett kök som från början var snyggt men sedan lackerades i någon spygul nyans.

Budgeten tänker jag inte diskutera. Tvivlar högt på att de bara spenderat 380 000. Och med tanke på att de inte verkar klara så lär den spricka.

Slutligen känns det väldigt mycket som att det bara är ett hem de tänker sälja vilket gör programmet till någon form av reklaminslag.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
Sebastian94 och 4 till
  • Laddar…
Jag tror att det var helt rätt att inte göra mer med vinden än ett loft öppet mot rummet för att undvika en trång känsla.

SVT underlät att filma stora delar av huset (?) så det är svårt att bilda sig en helhetsuppfattning.

Fujim Fujim skrev:
Tyckte det var en del märkliga val och också en del som var direkt skitfult.
Det är naturligtvis tycke och smak men att måla huset rosa (typ) kändes jätte fel.
Å andra sidan var mycket annat av inredningen/stilen smakfullt och snyggt.
Det är ju en slags stil med brytningar i övergång mellan fult och snyggt.

Man såg ju lite från Simons hem, vilken stil han föredrog om han fick bestämma. Renoveringen var åt det hållet men inte överstyr.

Helheten är ju party. Jag tror det ser fegt ut om man bara behåller de "snygga" delarna.

Fasadfärgen var väl inte anmärkningsvärd? Mer eller mindre neutral i mitt tycke.
 
Redigerat:
T
Tycker det blev skitsnyggt! Att de kan inredning är solklart.

Men, både i detta avsnitt och i det avsnittet med den kvinnliga besiktningsingenjören får jag känslan av att SVT medvetet försöker ge känslan av att de gjort allt själva.

Är det just för att de vill visa att kvinnor och "bögar" också kan minsann ?
Gillar inte att vara konspiratorisk men jag kan väl inte vara den ända som ser mönstret ?
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
T test1 skrev:
Tycker det blev skitsnyggt! Att de kan inredning är solklart.

Men, både i detta avsnitt och i det avsnittet med den kvinnliga besiktningsingenjören får jag känslan av att SVT medvetet försöker ge känslan av att de gjort allt själva.

Är det just för att de vill visa att kvinnor och "bögar" också kan minsann ?
Gillar inte att vara konspiratorisk men jag kan väl inte vara den ända som ser mönstret ?
Personligen gissar jag att SVT inte har lyxen att vara så pass selektiva med tanke på att projekten de visat senaste säsongerna verkar bli klara(och ibland inte klara) när säsongen sänds. Jag tror de har fruktansvärt svårt att få projekt till programmet numera. Om så inte är fallet så fattar jag inte varför de inte ger dem mer tid.
 
B BobbyMel skrev:
Personligen gissar jag att SVT inte har lyxen att vara så pass selektiva med tanke på att projekten de visat senaste säsongerna verkar bli klara(och ibland inte klara) när säsongen sänds. Jag tror de har fruktansvärt svårt att få projekt till programmet numera. Om så inte är fallet så fattar jag inte varför de inte ger dem mer tid.
Anledningen till att de inte ger dem mer tid är att de måste fylla ut sina 10 program per säsong. Eftersom nästan alla hus tar längre tid än de medverkande tror och uppger till Redaktionen så har de att välja på att antingen visa halvfärdiga projekt eller skjuta upp det till nästa säsong. Då uppstår behovet att fylla ut med nya projekt. Detta är såklart något de inser senast ett halvår innan säsongen drar igång och därför behöver lägga in nya program. Då letar man antingen efter intressanta hus/människor som antingen har ett litet projekt eller har kommit ganska långt. Till exempel Jens och Josefine i Kristianstad vars stomme redan var klar när de började följa. Eftersom de dessutom dokumenterar sitt projekt på instagram fanns det tillräckligt mycket egeninspelat material för att fylla ut luckorna om hur bygget började. Det andra är mindre renoveringar som det senaste programmet handlar om eller Negins snabba renovering på ett drygt halvår. Problemet de får är om något projekt blir försenat i november/december att det inte finns tid att leta reda på någon ny medverkande att stoppa in och då redovisas projekten som halvfärdiga vilket blev fallet i ganska många projekt förra året.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Superkul projekt med goa gubbar. Gillar verkligen deras tänk, inte minst med köket, helt i linje med hur jag själv skulle göra. Tycker det blev väldigt bra.
 
  • Gilla
BenMarBer och 1 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Det blev fint och de var på det stora duktiga.
Dock blev jag irriterad på lögnerna. På 11 månader rev de allt invändigt. Först i Januari började montera köket, allt annat var opåbörjat. I Februari, en månad senare var hela huset färdigt. Inte 5 stycken proffesionella snickare/hantverkare hade hunnit med det.
Samt att de påstod att de gjort allt för ca 380.000kr. Det var ju bara larvigt.
Jag har gjort ett liknande projekt, och det tog mig 3-4 år.
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Fujim Fujim skrev:
Tyckte det var en del märkliga val och också en del som var direkt skitfult.
Det är naturligtvis tycke och smak men att måla huset rosa (typ) kändes jätte fel.
Å andra sidan var mycket annat av inredningen/stilen smakfullt och snyggt.

Kändes också som att de inte var klara på långa vägar (även om de sa sig vara det). En stege till sovrummet liksom. Men det baserar jag mest på att vi inte fick se så mycket. Var mest kök och vardagsrum.
Ett kök som från början var snyggt men sedan lackerades i någon spygul nyans.

Budgeten tänker jag inte diskutera. Tvivlar högt på att de bara spenderat 380 000. Och med tanke på att de inte verkar klara så lär den spricka.

Slutligen känns det väldigt mycket som att det bara är ett hem de tänker sälja vilket gör programmet till någon form av reklaminslag.
Den röda färgen på utsidan är vanligt förekommande i Skåne, Halland och Danmark på liknande hus så jag tycker det var ett perfekt val.
 
  • Gilla
Robris och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Det blev fint och de var på det stora duktiga.
Dock blev jag irriterad på lögnerna. På 11 månader rev de allt invändigt. Först i Januari började montera köket, allt annat var opåbörjat. I Februari, en månad senare var hela huset färdigt. Inte 5 stycken proffesionella snickare/hantverkare hade hunnit med det.
Samt att de påstod att de gjort allt för ca 380.000kr. Det var ju bara larvigt.
Känns som att det förekommit i flera program nu. Att byggena renoveringarna tuggar på i sakta/normalt tempo och är knappt halvklart när det börjar närma sig sändning. Sen händer orimligt mycket under sista månaden.
Kanske TV-produktionen känner sig så pressade att få ihop något färdigt att sända att de skickar dit ett gäng hantverkare på slutet? Som inte belastar husägarens budget.
 
  • Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Det blev fint och de var på det stora duktiga.
Dock blev jag irriterad på lögnerna. På 11 månader rev de allt invändigt. Först i Januari började montera köket, allt annat var opåbörjat. I Februari, en månad senare var hela huset färdigt. Inte 5 stycken proffesionella snickare/hantverkare hade hunnit med det.
Samt att de påstod att de gjort allt för ca 380.000kr. Det var ju bara larvigt.
Var det inte så att de hade en renoveringskassa där de tog ut när de köpte grejor och lade in när de sålde. Var lite otydligt presenterat, men kan ha varit en anledning till att de inte tillförde mer än 380 000kr till projeketet. Hade varit kul att se vad de sålt osv. Nu blev det hängande i luften och gav intrycket att det kostat 380 000kr. Vi fick inte reda totala kostnaden, helt enkelt.
 
  • Gilla
torplover_3000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.