F fribygg skrev:
på den tiden Hasing patrullerade Konsistoriegatan med sabeln vid sin sida
Ja det var tider det när Hasing drog blankt och hanterade buset. Minns det som om det var igår!

Svartvit bild av en polis med svärd framför folkmassa och omkullvält cykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja det var tider det när Hasing drog blankt och hanterade buset.
Muntlig tradition säger att han inte kunde stava till Konsistoriegatan utan hellre tog buset till Vallgatan och grep dem där.

Nu håller Skäggetorp på att bli som Rosengård och polisen vågar knappt gå ut bilarna, blir det verkligen bättre med tiden?
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nu håller Skäggetorp på att bli som Rosengård och polisen vågar knappt gå ut bilarna
Vill du jag skickar ner Karo så hon (han?) kan städa upp lite?
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vill du jag skickar ner Karo så hon (han?) kan städa upp lite?
Jovars
 
N Niq skrev:
Dom var miljövänliga i Sovjet (eller fattiga) man bytte inte något i onödan. Dessutom så återanvände man mycket. Oljan användes säkert som ny i armén. Där den först användes i flygplan sedan till stridsvagnar och sedan till andra mindre viktiga fordon. Efter det såldes den på privata marknaden där den tjänstgjorde tills den knappt var flytande. Därför har den så god smak
N Niq skrev:
Klaga hos tillverkaren.
Anmäl " dolt fel"!!!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nej, det är inte jag som är Maskintok! !! Apropå perversioner, vill jag härmed dementera ryktena om att det skulle vara jag som är Fröken Snusk.
kolla med @fakkboi

Annars tycker jag det är uppenbart vem som är fröken Snusk härinne.

Lika lätt som att lista ut om det är fröken röd med pistol i köket.

Likt Poirot eller Christie kan vi använda uteslutningsmetoden.

Det är inte @mrsnhp för då hade hon hetat missnhp.

Det skulle kunna vara @FredrikR men han har bara en cykel, ingen EPA hemma i Dalarna.

Moderaten har inte trollkonto.

Då har vi rett ut motiv och tillfälle.

Ni kan få en ledtråd, hon har varit på Friends de senaste kvällarna.
 
  • Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nu håller Skäggetorp på att bli som Rosengård och polisen vågar knappt gå ut bilarna, blir det verkligen bättre med tiden?
Det är inte säkert att det var bättre förr, även fast vi tror oss minnas så!

Det som däremot är säkert är att det är sämre nu och kommer bli ännu sämre imorgon!!!
 
S Sona2012 skrev:
Det är inte säkert att det var bättre förr, även fast vi tror oss minnas så!
Vilka "vi"?

Jag vill hoppas och tro att det blir bättre, annars vore framtiden allt för dyster.
(På Hasings tid bars sabel, vi får verkligen hoppas att vapen med blanka värjor inte behöver återinföras hos polisen)
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du har väl en handsmidd kvalitetsyxa som du kan skafta om och sätta nytt bett på när du slitit ut det gamla om 50 år
Men självklart! Fast om 50 år kanske mitt behov av yxa i skogsarbete inte är så stort...så antingen får jag använda den till att dela särskilt sega bitar av maten från hemtjänsten, eller ge den vidare till en utvald arvinge.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men självklart! Fast om 50 år kanske mitt behov av yxa i skogsarbete inte är så stort...så antingen får jag använda den till att dela särskilt sega bitar av maten från hemtjänsten, eller ge den vidare till en utvald arvinge.
Tänker du gå i pension och bara lata dig i förtid?
 
P Pin skrev:
kolla med @fakkboi

Annars tycker jag det är uppenbart vem som är fröken Snusk härinne.

Lika lätt som att lista ut om det är fröken röd med pistol i köket.

Likt Poirot eller Christie kan vi använda uteslutningsmetoden.

Det är inte @mrsnhp för då hade hon hetat missnhp.

Det skulle kunna vara @FredrikR men han har bara en cykel, ingen EPA hemma i Dalarna.

Moderaten har inte trollkonto.

Då har vi rett ut motiv och tillfälle.

Ni kan få en ledtråd, hon har varit på Friends de senaste kvällarna.
@FredrikR har visst en Epa. Han skriver hela tiden hur han dricker öl och lagar epan. Tror han saknar sin tonårstid.
 
  • Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vill du jag skickar ner Karo så hon (han?) kan städa upp lite?
Norrköping behöver säkert städas
 
kashieda kashieda skrev:
EJ-grill, menar du?
Elgrill är väll miljövänligare att använda när man grillar sin spetskål. Tycker vi ska förbjuda all annan sorts grillning för miljöns skull.
 
  • Arg
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Elgrill är väll miljövänligare att använda när man grillar sin spetskål. Tycker vi ska förbjuda all annan sorts grillning för miljöns skull.
Men hur ska man då få röksmak från bildäck
 
N Niq skrev:
Tänker du gå i pension och bara lata dig i förtid?
Om 50 år är det hög sannolikhet att jag är död, och att vara död kan iofs betraktas som att lata sig 🤔.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.