Alfredo Alfredo skrev:
Fast nu börjar grannen yra om felparkering så Karo ska snart få lite mat.
Jagar han inte bättre hungrig?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jagar han inte bättre hungrig?
Karo är alltid hungrig det lilla livet! 💘💖💕
 
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Utekatt ingick i köpet, inomhus hela tiden. Dolt fel?
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
RobertK7 RobertK7 skrev:
Utekatt ingick i köpet, inomhus hela tiden. Dolt fel?
Nej det är vinter
 
N Niq skrev:
Nej det är vinter

Stod det i annonsen? Var mäklaren öppen och tydlig med att huset är utsatt för vinter? Jag tror att TS har ett bra case.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
RobertK7 RobertK7 skrev:
Utekatt ingick i köpet, inomhus hela tiden. Dolt fel?
Nej

Hade utekatt inne däremot inte ingått i köpet hade felet varit dolt.
 
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Var mäklaren öppen och tydlig med att huset är utsatt för vinter?
Vinter måste alltid vara ett dolt jättefel! Hur f-n ska man kunna förutse sån där d-a snö när man köper en fastighet på sommaren? Ingen undersökning, hur noggrann den än är, kan hitta sådana grava defekter!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vinter måste alltid vara ett dolt jättefel! Hur f-n ska man kunna förutse sån där d-a snö när man köper en fastighet på sommaren? Ingen undersökning, hur noggrann den än är, kan hitta sådana grava defekter!
Än värre köpte jag mitt hus på vintern. När snön smälte framkom att greenkepern tillåtit mossa på gräsmattan.
 
  • Arg
  • Haha
  • Wow
Ulltand och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
framkom att greenkepern tillåtit mossa på gräsmattan.
Vet du var han bor? Karo är alltid hungrig!
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vet du var han bor? Karo är alltid hungrig!
Tyvärr, väktarna av det gröna bor mestadels i andra stadsdelar.
 
M myrstack skrev:
TS:
Nu måste hjälpa mig stämma mäklaren, säljaren eller båda. De har uppenbart ljugit!
Frågeformuläret påstår att ”god dagvattentillgång runt knuten” och under EL står det "vattenkraft". Det stod ingenstans att det fanns Ål i krypgrunden och sjögräs i vardagsrummet och nu påstår fiskeriverket att man pga rödlistningen inte får flytta ålarna!

Huset:
Är det detta som är hönshuset?
 
M myrstack skrev:
TS:
Nu måste hjälpa mig stämma mäklaren, säljaren eller båda. De har uppenbart ljugit!
Frågeformuläret påstår att ”god dagvattentillgång runt knuten” och under EL står det "vattenkraft". Det stod ingenstans att det fanns Ål i krypgrunden och sjögräs i vardagsrummet och nu påstår fiskeriverket att man pga rödlistningen inte får flytta ålarna!

Huset:
Sjögräs och ål, bara att börja vässa sushiknivarna! Grattis, mums!

Ett tips är att anlägga risbädd i sovrummet också!
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
RobertK7 RobertK7 skrev:
Utekatt ingick i köpet, inomhus hela tiden. Dolt fel?
Om en utekatt in-går så är den naturligtvis inne 😠
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Jag har fått in råttor i källaren, så jag ska sätta upp en lapp utanför lokala krogen och utfästa belöning till den äventyrare som kan göra sig av med dem. Hur mycket är en vanlig belöning numera? Jag tror att det bara är helt vanliga råttor, så det är väl ett lvl 1-jobb. Jag har inte så mycket att erbjuda, men farfars gamla rostiga armésvärd är kanske användbart för en äventyrare? Eller skulle det räcka med en flaska äppelmust och en hembakt limpa?

Kan man på något vis hindra att äventyraren stjäl allt som sitter löst? Sist vi anlitade en äventyrare stal de en silverring, tre äpplen och alla bestick från matbordet.
 
  • Haha
  • Wow
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
R
M mrsnhp skrev:
Jag har fått in råttor i källaren, så jag ska sätta upp en lapp utanför lokala krogen och utfästa belöning till den äventyrare som kan göra sig av med dem. Hur mycket är en vanlig belöning numera? Jag tror att det bara är helt vanliga råttor, så det är väl ett lvl 1-jobb. Jag har inte så mycket att erbjuda, men farfars gamla rostiga armésvärd är kanske användbart för en äventyrare? Eller skulle det räcka med en flaska äppelmust och en hembakt limpa?

Kan man på något vis hindra att äventyraren stjäl allt som sitter löst? Sist vi anlitade en äventyrare stal de en silverring, tre äpplen och alla bestick från matbordet.
Är det inte bättre o sälja råttköttet till den lokala pizzerian?😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.