D djanlov skrev:
Enligt skriften är de väl högbarmiga också 😎
Kan mao vara en religionshistorisk variant av chipstuttar.

40 oskulder med chipstuttar...har du fått tag på en incel-tråd på FläshBäck? Och är det i så fall ett dolt fel att den som sålde in idén inte var riktigt tydlig med det?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
40? det var snålt… 72 ska det vara.

Sedan uppstår ju frågorna: vad har de 72 oskulderna gjort för ont och måste man vara oskuld överallt?
 
N Niq skrev:
Man fick inte fråga om kön
Så länge man är först så borde väl platsen inte spel
S Saelen skrev:
40? det var snålt… 72 ska det vara.

Sedan uppstår ju frågorna: vad har de 72 oskulderna gjort för ont och måste man vara oskuld överallt?
De kanske kör med virtuella oskulder i molnet?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
tja, det är ju religion så då är ju molnet nära till hands...
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Jag snackade med en kille i svart kappa, han skulle ha bönor till sin far (han var nog göteborgare eller nåt för han uttalade det ”böner”) och kollekt på söndagar, men då ingår vin och kex. Låter det rimligt?
Jag tycker det verkar lite snålt. Någon utspisade förvisso 5000man med en handfull kornbröd och ett par fiskar. Numera tror jag man vill ha åtminstånde ett par tre sorters ost till vinet om man ska acceptera en sån där offert.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
har vinet och osten klimatkompenserats under transporten?
har kornbrödet bakats med hänsyn till urinnevånarnas rättigheter vid skördandet?
är fisken MSC-certifierad?
har ingen balrog varit inblandad? inte ens lite?

/Persona Non Greta
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Är du säker på att de 40 oskulderna har ett visst kön?
Helt säker att de har ett visst kön. Vilket är dock oklart.
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D djanlov skrev:
Så länge man är först så borde väl platsen inte spel

De kanske kör med virtuella oskulder i molnet?
En kontrollansvarig för oskuldandet ska räcka om det är professionell verksamhet. Privat får de naturligtvis inte pula hemma.
 
S Saelen skrev:
har vinet och osten klimatkompenserats under transporten?


/Persona Non Greta
Verkligen inte, bra livsmedel behöver inget sånt.

Tror du på klimatkompensation är det bättre att du går till den som odlat vinet och dricker det på plats.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Helt säker att de har ett visst kön. Vilket är dock oklart.
Tredje könet
 
S Saelen skrev:
40? det var snålt… 72 ska det vara.

Sedan uppstår ju frågorna: vad har de 72 oskulderna gjort för ont och måste man vara oskuld överallt?
Det ska vara jämna 14 tal
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S Saelen skrev:
tja, det är ju religion så då är ju molnet nära till hands...
Det är väl inte alla som hamnar uppe bland molnen. Har hört att det finns en varm källare också
 
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Har hört att det finns en varm källare också
Hörsägen. Min tro är att detta forums medlemmar merendels har svala, torra eller ibland kalla och fuktiga källare.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S Saelen skrev:
har vinet och osten klimatkompenserats under transporten?
har kornbrödet bakats med hänsyn till urinnevånarnas rättigheter vid skördandet?
är fisken MSC-certifierad?
har ingen balrog varit inblandad? inte ens lite?

/Persona Non Greta
Jag mailade och frågade om några balroger kommit till skada i produktionen av vinet och kexen och fick till svar att balroger inte existerar 😶 När jag berättade det för Fluffskrutten blev hen ledsen, så det går ju helt bort. Jag borde kanske kolla upp den där killen med de 40-72 oskulderna av obestämt kön istället. Då skulle min källarbalrog bli glad igen, de räcker ju till mat i flera dagar 😊
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Jag mailade och frågade om några balroger kommit till skada i produktionen av vinet och kexen och fick till svar att balroger inte existerar 😶 När jag berättade det för Fluffskrutten blev hen ledsen, så det går ju helt bort. Jag borde kanske kolla upp den där killen med de 40-72 oskulderna av obestämt kön istället. Då skulle min källarbalrog bli glad igen, de räcker ju till mat i flera dagar 😊
Vem mailade du?
Klart att inte en vintillverkare eller ostproducent öppet erkänner att de har djur på produktionsplatsen, detta är ju som de flesta känner till inte förenligt med god livsmedelshygien enl EU-förordningarna.
 
  • Gilla
Karusellen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.