A AM86 skrev:
... en enklare fix än att bryta upp hela golvet?...
Du ska väl inte behöva bryta upp hela golvet, det räcker väl att öppna där svikten är och kanske lite runt om. Det ska knappast vara några större problem att fixa, förutsatt att du kan få tag på några nya plank att ersätta de du sågar sönder när du öppnar golvet.
 
  • Gilla
AM86
  • Laddar…
Hur stort är rummet? En del tillverkare av parkettgolv specar rörelsefog efter ett visst antal meter golvyta.
 
Needas Needas skrev:
Hur stort är rummet? En del tillverkare av parkettgolv specar rörelsefog efter ett visst antal meter golvyta.
Det är flytande golv över matrum, kök och vardagsrum Rörelsefogen är inga problem, har tagit bort alla lister och kollat så det inte ligger emot
 
nikasp
Jag fick ett golv i nyproducerad ägenhet fixat med injicering som Samuel skriver. Jag hade förväntat mig att de skulle bryta upp golvet och var ganska förvånad att golvet var fixat och helt stumt samma dag. Tog ett halvår innan jag såg de få punkter där de tagit hål. Krävdes vårsol för att jag skulle se där de lackat vid hålen. Jag är jävligt petig men skulle nog hellre gå på den varianten än riva ut allt.
 
  • Gilla
AM86
  • Laddar…
Strip Strip skrev:
Du ska väl inte behöva bryta upp hela golvet, det räcker väl att öppna där svikten är och kanske lite runt om. Det ska knappast vara några större problem att fixa, förutsatt att du kan få tag på några nya plank att ersätta de du sågar sönder när du öppnar golvet.
Typ ett sånt svar jag var ute efter Jag har några paket extra plank kvar, får få hit en golvläggare som tittar på det
 
Hur långt är det från köksön? Som jag förstår så står köksön och köket på golvet?
 
nikasp nikasp skrev:
Jag fick ett golv i nyproducerad ägenhet fixat med injicering som Samuel skriver. Jag hade förväntat mig att de skulle bryta upp golvet och var ganska förvånad att golvet var fixat och helt stumt samma dag. Tog ett halvår innan jag såg de få punkter där de tagit hål. Krävdes vårsol för att jag skulle se där de lackat vid hålen. Jag är jävligt petig men skulle nog hellre gå på den varianten än riva ut allt.
Det låter ju verkligen som bästa alternativet!
 
Hur har det gått med ditt golv?
 
P Pappa1986 skrev:
Hur har det gått med ditt golv?
Haft hit en golvläggare som inte tyckte det var så jättefarligt utan han hade sett mycket värre. Men det grämer mig varje dag :thinking:
 
A AM86 skrev:
Haft hit en golvläggare som inte tyckte det var så jättefarligt utan han hade sett mycket värre. Men det grämer mig varje dag :thinking:
Så frustrerande. Hade han ingen lösning på problemet?
 
Vilket jävla svar. Utgår från att du tar dit en ny "expert"
 
A atomlab skrev:
Vilket jävla svar. Utgår från att du tar dit en ny "expert"
Tja, måhända lite okantat kanske, men atomlab skrev vad vi alla känner. Vad sa nästa expert?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.