J JonasElander skrev:
Helt underbart med robotgräsklippare med C4 - fick mig att tänka på Goliat från andra världskriget, undra om de finns till salu? Kanske vore något för husqvarna att satsa på?
[länk]

Säg inget till IS, då kanske de börjar självmordsbomba utan självmord
Hemskt mycket OT: (sorry TS)

Under Andra världskriget fick ryssarna för sig att träna upp hundar att springa in under stridsvagnar med sprängladdningar fastsurrade på kroppen, som en slags tidig variant av ovanstående. Dessvärre gick det inte så bra: dels blev hundarna rädda av allt oväsen på slagfältet och sprang tillbaka till ryssarna så att de sprängdes i luften istället, dels hade ryssarna inte tänkt på att deras stridsvagnar drevs med diesel och tyskarnas med bensin. Så hundarna, som mest brukar lukta sig fram i tillvaron, kutade oftast in under de ryska stridsvagnar som de tränats på...
 
Intressant med alla förstärkningsmaterial för fasaden. Men om pengar är en faktor borde det väl som några varit inne på vara billigast att se till att skott inte når huset. Genom att anlägga terräng eller byggnadsdelar. Jordvall eller mur.
 
S Sir Duke skrev:
Intressant med alla förstärkningsmaterial för fasaden. Men om pengar är en faktor borde det väl som några varit inne på vara billigast att se till att skott inte når huset. Genom att anlägga terräng eller byggnadsdelar. Jordvall eller mur.
Buset får bara uppgradera med pjäser för indirekt eld, sen sitter du där med din jordvall och tittar på alla timotej.

Smaka på ordet luftbrisad. Fundera sen på vilka takpannor man ska ha..
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Fällebyggarn Bösahus skrev:
Buset får bara uppgradera med pjäser för indirekt eld, sen sitter du där med din jordvall och tittar på alla timotej.

Smaka på ordet luftbrisad. Fundera sen på vilka takpannor man ska ha..
Perfekt läge för en insats med granatkastare. Buset ligger osynliga och skyddade bakom vallen. :)
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Perfekt läge för en insats med granatkastare. Buset ligger osynliga och skyddade bakom vallen. :)
...och kan även använda den som skyttevärn på en upphöjd plats. INTE bra.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
...och kan även använda den som skyttevärn på en upphöjd plats. INTE bra.
Går vi inte lite väl långt nu. TS är ju ingen måltavla utan vill skydda sig mot missriktade drive by-skjutningar.
 
J JonasElander skrev:
Helt underbart med robotgräsklippare med C4 - fick mig att tänka på Goliat från andra världskriget, undra om de finns till salu? Kanske vore något för husqvarna att satsa på?
[länk]

Säg inget till IS, då kanske de börjar självmordsbomba utan självmord
Den som återproducerar dessa har en kund i mig! :love:
 
Jag som jobbar med säkerhet förstår inte hur folk kan göra sig lustiga på andra människors säkerhet.
Däremot är det ofta väldigt kostsamt att uppnå högre personskydd.
Milsec är ett företag som har hyfsade lösningar utan att priserna blir helt galna.
https://sensec.se/skalskydd/
Däremot brukar det vara mer ekonomiskt att köpa från flera leverantörer beroende på vilket skydd det gäller.
Jag har varit med och säkrat upp personskydd och bostäder till högre nivåer än vad som diskuteras här.
Skottsäkra dörrar är inte extremt dyra men fönster kostar lite mer men ibland kan det räcka med att montera jalusier med viss skottsäkring.
Om du är seriös så kontakta lite olika säkerhetsföretag och efterfråga en offert/kostnadsförslag.

Jag vet att tråden är gammal men snubblade på den först nu.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Armox skyddar svenska ambassaden i Washington, men även en hel del militärer, politiker, kungafamiljer osv ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.