Och jag beställde en glm50 hos proffsmagasinet för 995:- nyss. Gratis frakt var det också.
 
Beställde min GLM 80 från ebay. 1050kr plus 150kr i moms/tull, sammanlagt 1200kr.

Bägge funkar nog kanon :)
 
Det är jag alldeles övertygad om att de gör. Det går att fynda till riktigt bra priser om man letar lite. ;)
 
snickargubben skrev:
Har nu ägnat en stund åt att läsa in vad som skrivs om avståndsmätare som blir nästa investering. Boschs GLM 50 är jag inne på, den verkar bra och uppfyller mina behov. Men Dewalts DW040P som kort omnämns ovan, är det någon som har mer synpunkter på den jämfört med Boschen? Dyrare och med med större felmarginal men kanske stöttåligare?
Jag har haft Dewalten och den är bra. Tålig, bra grepp, mätte alltid rätt på millimetern. Det stora minuset är att den inte har minne för de senaste mätningarna.
 
I morgon kan jag hämta min mätare. Ser fram emot det.
 
Jag har en DLE70 som jag hittade på blocket för 700:- och den mäter helt repeterbart. Jag har inte kontrollmätt mot måttband men har inte något skäl att misstänka att den mäter fel.
 
P
Leica disto d210 duger bra ^^ IP 52/54 något. längs avståndet jag mätt är ~50m bra när man skall fixa lister och nedsänkttak all annan mättningar får vithattarna ståför ^^
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.