Robert-san01 skrev:
Jag har fått rekommendationen 1cm per 10kg padda så 5cm med en 59kg borde stämma bra.
Hur djupt man kan komprimera kan inte bara handla om vikt. Det måste också handla om hur stor plattan är.
 
Jag tyckter också att det måste bero på hur stor plattan är i kombination med hur tung den är.

Nu anger många tillverkare hur många kN som de slår med och det är nog kN/m2 som egentligen talar om hur djupt den kan packa.

Detta med 1cm/10kg är nog mer en "tum regel" för hur tung padda man behöver.
 
LilleNo skrev:
Motvind? ;)
De samkör med Linje Aqvavit så de måste passera ekvatorn minst 2 gånger. ;)
 
Fick bilder idag på de färdiga maskinerna. Skall bli kul att få hem dem! Hoppas bara jag får användning av dem före snöslungan...
 
  • IMG_0708.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och vad är det för snöslunga du har?
 
kamilenski skrev:
Och vad är det för snöslunga du har?
Har beställt en Toro PowerMax 11.28. :) Skall komma nu i September är det lovat.
 
Robert-san01 skrev:
Har beställt en Toro PowerMax 11.28. :) Skall komma nu i September är det lovat.
Vill du (om det går) lägga ut infot var / hur man köper samt pris?
Snälla :)
 
kamilenski skrev:
Vill du (om det går) lägga ut infot var / hur man köper samt pris?
Snälla :)
Inga större hemligheter, den köpte jag i Sverige från Lövångers järn & maskin. De hade försäsongspris och 2010 pris innan Juni, tror det var 19495 skall få ge inkl frakt.

Hade nog kunnat importera en snöslunga också, men kinesernas slungor har det vart lite för mycket strul med vad jag kunnat se.
 
Redigerat:
Paddan köpte jag direkt från fabriken. Letade reda på dem på Alibaba.com och hade lite kontakt per mail. Fick en offert efter jag bestämt mig för modeller och sedan var det bara att betala till deras konto. Det som är lite lurigt är alla avgifter som tillkommer när det landar på Svensk mark. Bor man långt från hamn så blir det även frakter lokalt att lägga till och de är inte billiga. Tror det är ca 2500kr samt moms som jag får betala i avgifter när de landar.
 
Ok. Tack!
 
Glömde tillägga att paddorna fick jag "custom" i annan färg och utan deras loggor. Tyckte det skrek för mycket "kina" om dem i klargult och konstigt namn.

Har egen firma så de kommer att få egna loggor och namn när de kommer hem. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.