I London hittade de ju en klump på flera ton fett, våtservetter, hår mm i avloppet, sedan de boende i ett större huskomplex klagat på dåligt flöde i avloppet.
 
Problemet består säkerligen av att vi varit grymt slarviga med stekfett och matrester :)

Hoppas inte på byggfel, då det är ett Lbhus.... Dvs jag får bråka med Garbo.
 
Idag var det dags, körde från tvättstugan och ut mot gatan, kunde börjat utomhus men det regnade :)

Tror att det gick bra, känns så när man spolar vatten iallafall.

Fick upp väldigt mycket små svarta bitar, storlek som vallmofrön eller lite större, sitter nu och funderar på vad det kan vara, enda jag kan komma på är rester från grillning? Dvs disk av grillgrejer...

Vi får se om det räcket med detta eller om jag får köra en runda till utifrån gatan...

Tack för allt tips och tankar!
 
Svart mög finns det alltid, men är det stopp i stammen så borde du fått ut gråa fettklumpar.
 
Grå-beiga fettklumpar kom också, men det kändes mer normalt än alla små svarta partiklar, men då vet jag att det inte heller är något konstigt :)
 
alex86 skrev:
Du menar nog att han ska börja med toaletten i sista badrummet innan ledningen går ut i gatan...
Nej jag menade att om man börjar längst bort på röret, dvs. i garaget. Och jobbar sig utåt så finns det ingen risk att slangen går fel väg och kommer ut i en annan brunn.
 
hempularen skrev:
Nej jag menade att om man börjar längst bort på röret, dvs. i garaget. Och jobbar sig utåt så finns det ingen risk att slangen går fel väg och kommer ut i en annan brunn.
Sant, men risken är istället att man förvärrar ett stopp som ligger längre fram i avloppet därav fördelen med att man börjar från "gatan" o jobbar sig inåt mot huset.
 
Matrester förmultnar till någon sorts svart gegga i avloppet.
Jag bytte mitt köksavlopp för några månader sedan och det var tvärfullt av svart gucka. I det stående 110-röret fanns ett hål på knappt 50mm kvar och i den liggande delen såg jag inget hål alls så där verkar vattnet ha silats igenom smörjan. Att det inte tog helt stopp någon gång är lite av ett mirakel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.