Hink skrev:
Det värsta är när man tycker sig vara så duktig att man fotograferar och publicerar något så farligt.
Klantig är man inte just ögonblicket när man slinter, för det går inte att undvika. Klantig är man när man sätter sig i en farlig situation.

Att använda ett verktyg till något det inte är avsett för är det bästa sättet att skapa en olycka. Tro inte att det inte händer dig, för det trodde inte olycksoffren heller.
ShowImage.aspx
 
mattiaswahlberg skrev:
Hörde om en som sågade av sin panel i nederkant jämt och fint med sin TS55. Skruvade upp skenan på väggen...

:D
Så gjorde jag när jag hjälpte farsan med hans garagebygge förra sommaren. Funkade hur bra som helst :D
 
P
De var då ett jäkla pekpinnade :)
Tar väl bort mina inlägg om de var så stötande.
 
Moralpanik..
Ibland får man gilla läget och arbeta i ställningar som innebär mer eller mindre olycksrisk om man ska få något gjort. Jag tvivlar starkt på att alla här alltid lyfter tungt med rak rygg, och konstant använder hörselskydd och safety goggles..
 
mattiaswahlberg skrev:
Hörde om en som sågade av sin panel i nederkant jämt och fint med sin TS55. Skruvade upp skenan på väggen...

:D
kan man göra det med bosch gks55:an med skena?
funderar på att köpa en i helgen.
 
Mikael_L
Inga problem.
Men däremot nästan överkurs, då man lika gärna kan sätta dit en (längre) planka som styrning mot cirkelsågens basplatta. Dock blir man ju tvungen att mäta in två mått, så plankan kommer lagom ifrån (Jättejobbigt ! :D )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.