Kan meddela att vi nu hittat orsaken till lukten. Haha nästan pinsamt att skriva, men våra blommor i hallen... började blomma i tisdags och spred en sån vidrig lukt. Tips, köp inte prickblad!! Nu utslängda och lukten borta i huset, dock luktar fortfarande kläder som hängt framme så får bli en rejäl tvättdag :) tack för alla era tips!
 
  • Wow
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Oj wow, den var otippad! Men lättnad för er att det var ett enkelt problem att lösa. Lycka till med knodden så småningom, då kommer helt andra dofter in i bilden, på gott och ont. ;)
 
C
L Lallagus skrev:
Kan meddela att vi nu hittat orsaken till lukten.
Ha ha, låter som när jag råkade ut för en j-ligt elak stank på kontoret och först efter en vecka lyckades lokalisera den till en jäsande kopp varm choklad som någon ställt i min bokhylla. :crysmile:
 
  • Haha
Lallagus
  • Laddar…
Råkat ut med samma med fredskallor. När jorden började ruttna var det..... huuuuh.... Värre lukt än när jag haft död mus i väggen innan köket revs
ut :D
 
  • Gilla
Lallagus
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Oj wow, den var otippad! Men lättnad för er att det var ett enkelt problem att lösa. Lycka till med knodden så småningom, då kommer helt andra dofter in i bilden, på gott och ont. ;)
Eller hur! Så sjukt hur en blomma kan sprida sån vidrig lukt! haha tack! Helt sant
 
C cpalm skrev:
Ha ha, låter som när jag råkade ut för en j-ligt elak stank på kontoret och först efter en vecka lyckades lokalisera den till en jäsande kopp varm choklad som någon ställt i min bokhylla. :crysmile:
Haha fyfan
 
Skulle precis svara "har ni dåliga blommor någonstans"? För en tid sedan var vi borta i två dagar. När vi kom hem luktade det apa, nästan bränt. Jag började kolla runt om kylen eller nåt hade brunnit.

Visade sig att det var några blommor i vas som blivit dåliga, typ ruttnat. Slängde ut dem direkt men lukten satt kvar nåt dygn i hela huset och bänken där dom stått luktade ännu längre.

Bra att ni hittade problemet!

Edit: var liljor i vårt fall
 
Redigerat:
  • Gilla
Lallagus
  • Laddar…
L Lallagus skrev:
Eller hur! Så sjukt hur en blomma kan sprida sån vidrig lukt! haha tack! Helt sant
Vi hade "organisk" gödningsmedel till blommorna, en brun sörja, blev det minsta för mycket så luktade vidrigt och det tog sin tid att hitta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.